שאל את הרב

מספרי מלאכים

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 30/12/23 18:31 יח בטבת התשפד

שאלה

שלום רב ושבת שלום,

אני בשנתיים האחרונות רואה המון מספרי מלאכים בשעון זה קרה כשאחותי התחילה לדבר איתי על זה שמופיע לה בשעון מספרים דומים לדוגמה : 15:15 ,14:14, 13:13 ועוד והיא אמרה לי שאם זה יקרה גם לי אז לחפש בגוגל מה זה אומר

ואני כל הזמן חושבת אם זה שייך ליהדות מספרי מלאכים , ואם זה אינו שייך אז מה יכול לעזור לי לפי היהדות כשקורה לי מקרה מסוים? מה יכול לתת לי סימן?

תשובה

בס"ד

שלום רב,

אין מושג כזה ביהדות. אין לכך שום משמעות.

כתוב בתורה: "לא תנחשו" המשמעות היא שאסור לפעול לפי 'סימנים'

מהתורה נאסר "לנחש", כאמור בפסוקים: "לֹא תְנַחֲשׁוּ"; "לֹא יִמָּצֵא בְךָ מְעוֹנֵן וּמְנַחֵשׁ" (1). וביארו חז"ל במסכת סנהדרין (1) "מנחש זה האומר פתו נפלה מפיו צריך לדאוג היום מנזק, מקלו נפלה מידו, נחש מימינו שועל משמאלו סימן רע הוא לו אל תתחיל בי כשבא הגבאי לגבות מס ממנו, אומר לו בבקשה ממך אל תתחיל בי להיות ראשון בדבר הפסד, שסימן רע הוא לו, שחרית הוא שהיה תובע ממנו חוב, אמר לו שחרית הוא, ולא אתחיל תחילת מעשה היום בפירעון, ראש חודש הוא המתן לי עד מחר מוצאי שבת הוא ראשון לימי השבוע. ועוד מובא שם: "לא תנחשו, כגון אלו המנחשים כשיוצאים לדרך או כשמתחילים בשום דבר בחולדה, בעופות ובדגים" וראה בדברי הרמב"ן (1) כי "ניחוש" נגזר מלשון "חשתי ולא התמהמהתי" (תהלים קיט, ס), שכל מה שימהר להודיע בעתיד קודם היותו יקרא נחש, כלומר נחיש ונקדים לדעת".

מתוך: https://olamot.net/shiurim/%D7%A0%D7%99%D7%97%D7%95%D7%A9-%D7%95%D7%A1%D7%99%D7%9E%D7%9F/

כתבות נוספות