שאל את הרב

לא מצליח להבין

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 27/11/23 22:10 יד בכסלו התשפד

שאלה

שלום כבוד הרב. לפני שאני שואל אני אומר שאני לא מפקפק בהחלטותיו ובשיקוליו של הקב"ה אלא רוצה לנסות להבין כיוון לזה. יש לי קרובת משפחה שקוראים לה עמית מן שהיא הייתה פרמדיקית נרצחה ב7 באוקטובר. היא שמעה יריות ובמקום לברוח ולנסות להינצל היא בחרה ללכת לטפל בפצועים ולעזור להם ולבסוף המחבלים תפסו אותה והרגו אותה וקצת קשה לי לעכל את זה שבן אדם כל כך טוב שמקריב את חייו בשביל לעזור לאחרים מתוך ידיעה שהוא יכול למות כתוצאה מכך בסוף נהרג בעצמו. מה יכולה להיות סיבה אלוקית לזה? יכול להיות שהיא עשתה את התיקון שלה בעולם ובגלל זה הייתה צריכה למות? בנוסף, שמעתי שיש דברים כמו הדלקת נר לכבודה שזה מעלה את הנשמה שלה שם בעולם העליון. האם יש עוד משהו שאפשר לעשות לעילוי נשמתה כמו איזו שהיא תפילה לזה? באופן כללי אני האמת לא הכרתי אותה כל כך אבל זה עצוב לי ממש מה שקרה כמו כל אחד מישראל שמת. וגם באופן כללי מה דעתך על כל המצב במדינה אי אפשר להתמודד עם כל הנופלים? אני מרגיש צער גדול על כל אחד מהם וזה כואב לי בנפש.

תשובה

שלום וברכה

גם אני לא מבין.

זה בדיוק ההבדל בינינו ובין הקב"ה.

הוא יודע. ואנחנו לא מבינים הרבה דברים.

ריבונו של עולם נתן לבני אדם בחירה חופשית.

ובני אדם יכולים לבחור גם להיות רעים מאוד. איומים. מזעזעים.

ולעשות רע בעולם גם לאנשים טובים מאוד.

והדבר קורא לנו לתקן עוד עוד בעולם, כדי שלא יעשו בני אדם בעלי צלם א-לוהים מעשים שמוחקים את הדמות המיוחדת הזו, והם מאבדים צלם אנוש.

אפשר, שזה גם הדבר הטוב לעשות לזיכרונה.

שאל את עצמך איזה דברים היא נטעה בך, ואיזה טוב היא הותירה בעולם, כדי שנזרע את הטוב הזה, ויצמחו ממנו גזעים וענפים יותר טובים.

ויהיה הדבר הזה לעילוי נשמתה.

האם אתה יכול ללכת בדרך זו ?

כל טוב

כתבות נוספות