שאל את הרב

התגברות על תאווה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 26/11/23 06:27 יג בכסלו התשפד

שאלה

שלום. זה נושא שמציק לי בזמן האחרון ואני מביך אותי לדבר על זה עם אנשים אז החלטתי לשאול פה. אני רוצה לשמוע את דעתך כיצד להתגבר על תאווה לנשים. אני אסביר את המצב: אני בדרך כלל לא חושב על נשים או חושב על דברים מיניים וכולי אבל כשנגיד אני הולך ברחוב ובשדה הראייה שלי אני רואה בחורה במיוחד אחת רזה עם שיער שחור ארוך בחצאית אפילו לא מתבונן רק כשאני עובר ברחוב ופתאום אתה יודע סתם מסתכל על אנשים שעוברים ברחוב ממש למשך כמה שניות ואז מסיט את המבט פתאום אני מרגיש שאיבר המין שלי נכנס למצב זקפה ואני מרגיש כזה קצת בעננים ואז אחרי כמה דקות אני מנסה לשכוח מזה וזה עובר לי אבל לפעמים עובר לי במחשבות שאני נזכר בה אבל מייד אני משנה את המחשבה. מדי חודש כזה יש לי קרי בלילה וזה מפריע לי מאוד כי אני מודע לחומרת האיסור של הוצאת זרע לבטלה ושהדבר הזה הוא כנראה אחת הסיבות לכך אולי גם היחידה אני לא יודע. אני מנסה לשכנע את עצמי להפסיק להתייחס לנשים כאובייקט מיני ולהתייחס אליהם כמו גברים נגיד אבל זה לא ממש עוזר. אני יודע גם שחתונה לא תעזור כי מטרת החתונה זה לא טוב היות האדם לבדו אבל יש לי חברים ואני לא מרגיש בודד. כמובן שאני קורא תהילים כל יום ומתפלל לקב"ה שיעזור לי אבל יש לדעתך עוד משהו שאני יכול לעשות בעניין זה? תודה

תשובה

שלום וברכה

האם אני יכול להציע לך דרך אחרת ?

ראשית, לשמוח. אתה נורמאלי. תאר לך שלא היית נמשך לנשים. זו הייתה מציאות איומה ונוראה. העובדה שאתה רוצה בהן היא בסיס טוב לחיים.

זו לא החפצה של נשים. זו לא החפצה של גברים. זהו חלק בלתי נפרד מהקיום, ומהדרך בה ברא אותנו ריבונו של עולם.

בד בבד, חובה להתמודד עם תאווה זו כאשר היא אינה חלק מנישואין כדת משה וישראל, ובניין של משפחה.

על כן, מה שאתה עושה הוא דבר נכון –

ועוד יותר טוב – להפנות את תודעתך לדברים אחרים ומאירים, לדברי חסד וצדק, לדברי תורה, לדברי אנושיות בין אדם לחבירו וכדו', ועל ידי כך מותירים את מקומה של התאווה המינית ליום שבו תקים משפחה.

כשיגיע היום להקים משפחה – תמצא את המשמעות המיוחדת שלה, שאותה לא ניתן למצוא רק בקשר עם חברים. ואז תדע שהגיע זמנך.

האם אתה יכול ללכת בדרך זו ?

כל טוב ושמחה

כתבות נוספות