שאל את הרב

חלום על נחש אנקונדה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 23/11/23 18:04 י בכסלו התשפד

שאלה

כבוד הרב שלום,

חלמתי שאני נמצאת במקום חשוך למרות שהרגשתי שצהריי היום.. הסתכלתי מולי וראיתי נחש גדול ונבהלתי תוך כדי שאני מנסה להמלט מהמקום אני נכנסת למעלית ואז רואה עוד נחש אנקונדה שמתחיל להסתובב סביב הרגליים שלי ועולה לאט לאט על כל גופי. בשלב הזה בחלום מכיוון שהמוח שלי מכיר ומבין הבנתי שהוא הולך לחנוק אותי אל מותי באמצעות ההידוק שלו סביב גופי והתחלתי לבכות והבנתי שאין לי סיכוי שמתי יד על העיניים וצעקתי ״שמע ישראל ה׳ אלוקינו ה׳ אחד״ כאילו הרגשתי שזה הסוף.. לאט לאט הנחש התהדק וברגע צעקתי פתאום אבא שבשמיים אני נשבעת שאם תציל אותי ולא אמות לא אסע ולא אעשן בשבת ובכיתי ממש.. ופתאום הוא שחרר אותי והלך משם.. החלום המשיך בכיוון אחר ואז קמתי. זה הרגיש כל כך אמיתי ואני בדרך כלל לא זוכרת חלומות.

אני לא נוטה לפרש חלומות אבל הרגיש לי לנכון לשאול..

תודה רבה ????????

תשובה

בס"ד

שלום רב,

החלום משקף באופן ברור למדי את החוויה המשותפת לכולנו כיום. אימת המוות בידי אויב אכזר. במציאות היו אלו הטרוריסטים הלא אנושיים של חמאס בחלום אלו נחשים שתוקפים אותך ומבקשים להרוג אותך.

החלום מגלה שבתוכך יש אמונה גדולה באלוהי ישראל במצוקתך את קוראת: 'שמע ישראל' ונשבעת לשמור שבת. האמונה השלימה מתבררת בכך שהתפילה והנדר הועילו, הנחש שחרר אותך.

אני חייב לציין שיש משמעות לשבועה ונדר בחלום. אדם שנדר או נשבע בחלום עושה התרת נדרים (לפי הספרדים צריך עשרה לפי אשכנזים שלשה) כדי לעשות התרת נדרים צריך לפנות אל רב. גם אם את מתכוונת מעתה לעמוד בשבועה לא לעשן ולא לנסוע בשבת, שלך עדיף לפנות לרב שיעשה התרת נדרים.

כתבות נוספות