שאל את הרב

רוצה להתאהב - זוגיות

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 14/11/23 11:03 א בכסלו התשפד

שאלה

היי

אני במחשבות הרבה זמן לגביי הזוגיות שלי

נקרא לבחור שלי רפאל

את רפאל הכרתי לפני כמה שנים

נכנסתי איתו לזוגיות של שנה וחצי ואז נפרדנו חזרנו נפרדנו שוב חזרנו ושוב נפרדנו אחריי שנה וקצת חזרנו היום אנחנו שלוש חודשים ביחד

בכל מהלך הזוגיות אני לא הייתי מאוהבת גם לא בשנה וחצי (אבל הוא כן הוא רואה אותי כ אישתו ואמא לילדים שלו בעתיד) אני מרגישה שאין את החיבור של ההתאהבות אבל אני אוהבת אותו הוא בן אדם נדיב נותן אכפתי מקשיב אמין יש לו לב טוב!! ואנחנו חברים טובים וצוחקים מפריע לי שלא הייתה התאהבות מצידי ועדיין אין אם היה ואז נעלם זה היה סיפור אחר אבל זה לא הסיפור

אני רוצה את ההתאהבות זה חשוב לי אבל אני מרגישה שזה לא נכון במאה אחוז לעזוב בגלל שאין את זה אבל מצד שני אני רוצה להתאהב ולאהוב בצורה שאני מכירה לאהוב כל חלק וחלק לאהוב כל תזוזה ! השאלה שלי האם להישאר בזוגיות?

תשובה

שלום

האמת שאני לא מאמין בחיפוש אחרי התאהבות.

אני מאוד מבין מה את מחפשת, ומאוד מבין למה את מחפשת את זה, אבל אני חושב שזה משהו תרבותי שהוטבע בחברה שלנו על ידי תרבות הוליוודית, שמשדרת שאהבה זה משהו ממבט ראשון, כוכבים נוצצים, מנגינות ברקע וכיוצא בזה.

בתרבות הזאת מוסד הנישואין התפרק לחלוטין. אנשים רבים לא מתחתנים, ובקרב אלו שכן, אחוזי הגירושין גבוהים מאוד.

אז צריך לוותר על החלום שאת מתארת? ממש לא.

קשר אמיתי של חיי נישואין שנבנה בצורה נכונה, מתחיל מרמה מסוימת של אהבה והולך ונבנה עוד ועוד לאורך השנים, ואם מתנהלים נכון, מצליחים להגיע בו גם לריגושים שאת מתארת, אם כי הוא לא בנוי רק עליהם.

ממליץ מאוד לראות את הדברים החכמים והחשובים בקישור הבא

https://www.inn.co.il/news/455285

למעשה מה שאני מציע, זה לבחון היטב את הקשר הזה - האם יש לנו אידיאלים משותפים? האם הבית שאנחנו רוצים להקים הוא באותו כיוון? האם לבחור יש מידות טובות? האם יש פה התחלה של משיכה ופוטנציאל של אהבה?

אם התשובות לשאלו הללו אן חיוביות, אני חושב שזה נכון להתקדם לכיוון של חתונה.

בהצלחה רבה

כתבות נוספות