שאל את הרב

אמונה - למה הקב"ה מביא לנו צרות ויסורים רק כדי שנתקרב אליו ?

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 11/11/23 23:04 כז בחשון התשפד

שאלה

שלום לרב ,

יש לי שאלה שקצת קשה לי לשאול , כי אני יודעת שהקב"ה הוא אבא רחום וחנון , ושכל מה שהוא עושה זה לטובה. אבל לא עוזבת אותי המחשבה , שהקב"ה רוצה להזכיר לנו שאי אפשר לברוח מהיהדות וממנו , ביום כיפור רצו להתכחש ליהדות ולקב"ה עכשיו במלחמה עושים זיהוי של פצועים ויהודים על ידי קריאת שמע ישראל , וזה ישר מתחבר לי לסיפור של יונה הנביא . אבל אני לא מבינה למה הקב"ה מביא לנו צרות ויסורים רק כדי שנתקרב אליו ?

תשובה

שלום

ודאי שהקב"ה רחום וחנון, וודאי שהקב"ה עושה הכל לטובה, אבל זה לא אומר שאנחנו יודעים למה הוא עושה כל דבר, בטח שלא דבר בהיקף כזה, בעוצמה כזאת ובכאב כזה.

אנחנו כן יודעים (מאז ומעולם) שחלק מהדרך שהעולם מתנהל והדרך שבה ההנהגה האלוקית פועלת זה גם על ידי קשיים, סבל, ייסורים ומשברים. בדיוק כמו שלידה מופיעה מתוך משבר.

התכלית האלוקית הסופית היא מציאות של שלימות, של גאולה ושל אושר, שלנו ושל כל העולם.

למה זה ככה? כי ככה הקב"ה ברא את העולם. ברור שזה לטובתנו ואמור לגדל ולרומם אותנו.

גם במציאות הנוכחית יש לנו את הבחירה, כעם, לצמוח מתוך המציאות הכל כך מסובכת וקשה שאנחנו נתונים בה בחמשת השבועות האחרונים.

חשוב גם לדעת, שההנהגה האלוקית הרבה פעמים פועלת לפי ההתנהגות שלנו, כמו שכתוב למשל על הגאולה 'זכו - אחישנה, לא זכו - בעיתה', כלומר, שהגאולה יכולה להופיע בכל מיני צורות ודרכים, וזה תלוי לא מעט בנו, ואם נהיה ראויים לכך זה יופיע בפחות ייסורים ומשברים.

כעת הבחירה שלנו כעם, וגם של כל אחד מאיתנו כפרטים, זה איך לצמוח מתוך המשבר הנוכחי, איך לגדול עוד יותר, איך להעמיק יותר באמונה, איך לקרב את עצמו ואת עם ישראל יותר להכרת מעשה ד' הגדול שאנחנו נמצאים בו במאתיים השנים האחרונות, ועוד ועוד.

בע"ה שנזכה להיות ראויים

כל טוב ושבוע טוב

כתבות נוספות