שאל את הרב

צבא לבנות

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 22/10/23 15:34 ז בחשון התשפד

שאלה

שלום!

אני נערה שמתחזקת, באלול גם לקחתי על עצמי חצאיות ברוך השם. אני כיתה יא ובבית ספר חילוני ועוד מעט צו ראשון ומתחילות לעלות שאלות לגביי העתיד בכלל והשירות הצבאי בפרט.

הרצון האישי שלי מתנגח עם העולם הדתי שבי.

תמיד הייתי ביישנית, מעולם לא העלתי משהו לאינסטגרם (אולי פעם אחת), אז כשלקחתי על עצמי חצאיות, למרות שאני בבית ספר חילוני, זה לא הקשה עליי כי ממילא זה לא שהייתי רגילה למסיבות וחשיפה של הגוף. לעומת זאת, ההתלבטות בין שירות לאומי לצבא הרבה יותר קשה לי אישית בגלל ששוב תמיד הייתי ביישנית, תמיד הייתי באותה סביבה והנה אני עוד שנייה מסיימת בית ספר ואין לי הרבה חברות ואין לי ממש חוויות ואני מרגישה החמצה ופספוס עצומים. כאילו הניסיון שלי זה הקטע החברתי ובגלל זה אני רוצה בכל מסגרת אחרת בחיים שלי לעשות חוויה מתקנת לבית ספר - להרגיש שאני מממשת את עצמי, מקום לאתגר את עצמי ולצאת מאיזור הנוחות, להכיר את עצמי. ואם נודה באמת, זה מה שהצבא מספק לי ומעבר לכך זה גם חוויות וזכרונות וצחוקים לכל החיים, דברים שחסרים לי.

אני יודעת שאתה לא תגיד לי ללכת לצבא ובסופו של דבר זו בחירה שלי עם עצמי אבל זה כל כך קשה לבחור בין 2 עקרונות שמאוד חשובים לי.

אני גם לא יודעת בדיוק מה השאלה פה כי אני יודעת למה אסור לנשים להתגייס, אולי אני פשוט רוצה עצה איך לבחור נכון או אוזן קשבת:)

תודה רבה

תשובה

שלום

הרצון שאת מתארת ומה שאת מייחלת למצוא בצבא מאוד מובנים.

יכול להיות ששירות צבאי ייתן לך את כל מה שאת מחפשת, ויכול מאוד להיות גם שלא (לא כל החיילות יוצאות עם התחושות והחוויות שאת מתארת, וזה מאוד תלוי בתפקיד ובמה שהן עושות בשירות).

אבל מעבר לזה, כמו שאני מבין שברור לך, כשאדם מאמין מתגייס לצבא, הוא אמור לעשות את זה בעיקר מצד קיום רצון ד' והמצוות הגדולות שיש בשירות, מצוות שמביאות אותו עד לידי המוכנות למסור את נפשו.

בחשבון הזה, אני חושב שאת צריכה לנסות ללמוד ולבחון היטב האם זה רצון ד' שתתגייסי ואיך אני עושה חשבון אמיתי של מה עם ישראל הכי צריך ממני?

בשירות לאומי אפשר לעשות המון תפקידים מאוד משמעותיים, לא פחות מאשר בצבא, למרות שמבחינת חיצונית (מדים) והיחס של החברה זה כאילו פחות שווה.

מציע לקרוא הרבה על הנושא הזה, בין השאר באתר של ארגון חותם

https://chotam.org.il/%D7%9C%D7%91%D7%97%D7%95%D7%A8-%D7%A0%D7%9B%D7%95%D7%9F/

אם את מחפשת, אוכל לנסות למצוא עבורך מישהי להתייעץ על הנושא הזה.

בהצלחה רבה

כתבות נוספות