שאל את הרב

זרע לבטלה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 21/11/23 18:44 ח בכסלו התשפד

שאלה

הרב אני נער בן 14 לא דתי אבל בזמן האחרון התחלתי לשמור שבת על מנת להילחם ביצר הרע. אני כבר מנסה להפיסק משהו כמו שישיה חודשים ואני כל פעם נכשל אני רוצה לספר לך על משהו שקרא לי ממש לא מזמן את החג האחרון אני שמרתי אותו המשפחה שלי נסעה באוטו הביתה אחרי הארוחת חג ואני נשארתי אצל סבתא שלי כמו כן בצאת החג לאחר כמה שעות הוצאתי זרע לבטלה והדבר מכניס אותי ממש לדיכאון אני אומר לעצמי שאין משעמות לשמירת השבת וכל המאמץ שאני מפעיל על מנת לשמור את השבת ואני יודע שזה שתי דברים שונים אבל אני התחלתי לשמור שבת בגלל היצר ואני עדין נכשל אז אני מרגיש שאין לזה משעמות ואני מפחד שאבא שבשמיים כועס עליי וזה מקשה עליי בשינה וזה ועושה לי חלומות רעים ואני לא מתבייש בלשתף את זה וזה נורא מכביד עליי בגלל זה כתבתי לך כבוד הרב בשביל לקבל עזרה 1.אם לשתף מישהו קרוב ( אמא,אבא,חבר טוב,אח)2. אם יש משעמות לשמירת שבת ולמאמץ כי אני לא מרגיש שיש לזה אם אחר כך אני נופל ליצר) 3. מה אתה ממליץ לעשות כח הרבה פעמים זה קורה לי לפני שאני הולך לישון.

4. אם אבא שבשמיים כועס עליי לדעתך

תשובה

בס"ד

שלום רב,

אתה נער טוב וצדיק.

יש לך יצר חזק, אתה מנסה להתמודד ולא תמיד מצליח. אתה מאוד משתדל, וכאשר אתה נופל אתה מצטער - מה עוד אפשר לצפות ממך.

כדי להיות נאמן ומסור לאבינו שבשמים אתה לוקח על עצמך שמירת שבת. בגלל שאתה במשפחה חילונית, זה דורש ממך הקרבה גדולה ובכל זאת אתה לא מוותר לעצמך.

אני קורא את דבריך ומתלהב מכל המאמצים שלך - אני בטוח שאבינו שבשמים וודאי אוהב ומתלהב ממך יותר ממני.

עליך לדעת שכשלון בדבר אחד לא מבטל מעשה אחר: כמו שבבית, אם אתה עוזר בשמירה על האחים הקטנים אבל מסרב לשטוף כלים - זה מאכזב את ההורים, למרות זאת הם לא מזלזלים ולא מוותרים על העזרה שלך בשמירה על האחים הקטנים.

כלל גדול בתורה: עבירה בתחום אחד לא מבטלת מצווה בתחום אחר. גם אם אדם רוצח (חס וחלילה) לא מונעים ממנו להתפלל, לשמור שבת ולאכול כשר.

תשובות מסודרות:

1. בכל מה שקשה לנו - חשוב לשתף אדם קרוב, גם אני, בקשיים שלי משתף אנשים קרובים ונאמנים - זה עוזר מאוד.

2. שמירת שבת היא מצווה נפלאה בפני עצמה, היא לא מתקלקלת בגלל נפילה ליצר, אין קשר בין הדברים.

3. בעניין שמירת הברית לפני השינה, תשתדל להגיע לשינה מתוך קדושה - לקרא קריאת שמע לפני השינה, לקרוא סיפורי חסידים ודברים אחרים שמחזקים את הנשמה.

4. אבא שבשמיים וודאי לא כועס עליך - כפי שציינתי בהתחלה, אתה נער צדיק וטוב.

האמת היא שאבא שבשמים הוא לא איש - הוא אלוקים, לכן הוא בכלל לא כועס, על אף אחד, אלוקים הוא ישות נשגבה עליונה, אלוקים פועל באמת המוחלטת ולא ברגשות של כעס וזעם.

כתבות נוספות