שאל את הרב

קשיים בשינוי אורח החיים

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 24/09/23 09:40 ט בתשרי התשפד

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני מגיע מבית מסורתי ששומר כשרות ואיסור להדליק אש בשבת, כל החיים הייתה לי אמונה וקשר חזק ליהדות ולאט לאט עשיתי צעדים עם השנים להתחזק, היום אני במצב שאני שומר שבת כבר חמש שנים ואני יודע מעט איך להתפלל את שלושת התפילות ביום אך אני לא מקפיד ויש לי עוד המון להשתפר, כנראה גם במשך כל החיים יש לי ללמוד.

במשך החיים שלי ראיתי תמיד סיפורי פנטזיה, מגיל צעיר מאוד, ראיתי סיפורים, סדרות, סרטים משחקי מחשב וגם עם כל ההשפעות הרעות האלה ב"ה האמונה שלי נשארה חזקה.

אבל זה הרס לי את החיים, נתקלתי בקשיים בלימודים, בצבא, אחרי הצבא בלימודים אקדמיים (שלא הצלחתי להתמיד בהם בשלוש מסגרות שונות).

ממש לא הייתה לי שליטה על החיים שלי הייתי מכור כל כך שלא יכולתי לעשות כלום.

לא יכולתי לעבוד, לא יכולתי ללמוד, לא יכולתי להתמיד, הזיכרון והבינה שלי נהיו פחות טובים, הייתי ער בלילה וישן ביום, וכל זה המשיך שנים.

אבל תמיד רציתי להשתפר ולהיות טוב יותר ויותר אבל לא מצאתי את הבעיה.

לאחרונה אני מנסה לתקן את זה, כל הדברים שמצאתי בעצמי שמונעים ממני להתקדם הכל, זה דברים שלא מקובלים ביהדות, שזה מדהים לדעתי שזה קרה ככה ואני רואה שיהיה לי מזל גדול.

הזמן שלי והקשיים שלי היו למטרה טובה כדי שאחרי שנים של מאבק וחוסר הצלחה אני אבין שכל מה שעשיתי שגוי.

למדתי על המידות הרעות שלי, חוסר הבנה ואמפתיה של דברים בסיסיים כמו גזל, כל המאפיינים הנוראים של הסיפורים שקראתי....וכו'

ועכשיו אני רוצה לתקן את זה אבל קשה לי מאוד, כל החיים שלי זה כל מה שידעתי, ידעתי רק דברים אסורים או שליליים וקשה לי לבנות סדר יום אחר. הגעתי למצב שאני פשוט יושב ולא עושה כלום כל היום כי אני אפילו לא מצליח לחשוב על פעולות אחרות.

הדרך היחידה שאני מצליח לעשות משהו זה שאני מפסיק לגמרי עם ההרגלים הרעים שלי, אבל אני לא יודע איך למלא את השגרה שלי.

אני כרגע לא עושה כלום, התחלתי לחפש עבודה ואני חושב שכדאי לי ללמוד תורה, אבל מה זה בעצם ללמוד תורה? רק לראות שיעורי תורה? איפה אני יכול ללמוד להתפלל או למצוא חברה של אנשים דתיים שתשפיע עליי לטובה?

אני רוצה לעשות שינוי גדול ולחיות בדרך הטובה ביותר אבל אני נתקל בקושי להתנתק ממחשבות העבר ולהתקדם לדרך הנכונה.

תודה רבה כבוד הרב שהקדשת לי זמן

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

ראוי שתעבוד במלאכה, כל אחד לפי הכשרתו ולימודיו. בערבים או בבקרים תקדיש זמן ללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללדךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךךLL;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

בס"ד

שלום וברכה

ראוי שתחפש עבודה (לפי הכשרתך ולמודך) ובמשך היום בבוקר או בערבים תצטרף ללמוד של בני תורה, שיושבים ולומדים הלכה ומצוות. מספר שעות כל יום.

חתימה טובה

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות