שאל את הרב

אישה נשואה שרוצה להתגרש

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 04/09/23 07:52 יח באלול התשפג

שאלה

שלום (שאלה לא לפרסום) ,

היה לי קשר מאד טוב סביב שיעורים תורניים עם מישהי בזמן שהיא הייתה רווקה, ובגלל "אתגר פיזי " שלה, נפרדנו ושמרנו על קשר. תמיד שמרנו נגיעה בצורה מוחלטת.

היא פיתחה קשר נוסף, ועמדה להתחתן.. אבל היא הייתה אומרת לי במהלך כל הקשר שלה " אני עושה דבר שהוא הפוך ללב שלי, אבל אין לי ברירה , אני לא רוצה אותו , אני מעדיפה אותך.." .

היא בסופו של דבר התחתנה, ואחרי החתונה התברר לה שהסתירו ממנה שיש לבחור בעיות התנהגות קשות ( כנראה לא מחלת נפש אבל יכול להיות אוסידי) , והבחור לא מתפקד , והבעיות שלו מחריפות מיום ליום... הבחורה שיתפה אותי בזה, וגם קיבלתי חוות דעת של פסיכולוגית שקצת הייתה מעורבת בעניין יותר ממני . כך שבאמת יש שם בעיות קשות.

אותה בחורה ,אומרת לי בזמן שהיא נשואה, אני לא רוצה את מי שאני איתו , ואם הייתי יודעת מראש את הבעיה שיש לבחור ושאיתה אני מתמודדת לא הייתי מסכימה להתחתן בשום מקרה ואני סובלת מזה יום יום, והבעיה מחריפה מידי יום... ואני אתגרש בכל מקרה. אבל , האם תהיה מוכן להתחתן איתי? האם אתה מוכן לחכות לי ולא להמשיך להיפגש עם אחרות?

מצד אחד אני מבין את הקושי של הבחורה ואת הסיבה לרצון להתגרש , ומצד שני אני מבין שהיא לא רוצה לחזור להיות רווקה ( כי זה לא פשוט) , והיא רוצה לקבל ממני הבטחה שאם היא מתגרשת אני מחכה לה .

אבל , אני מפחד להיות מעורב בשום צורה בקשר עם אישה נשואה .

האם יכול להיות שיש כאן מקרה יוצא דופן , ומותר לי לחרוג מהכלל ולהגיד לה , שהיא תעשה מה שהיא רוצה, אבל אני יכול לחכות זמן מסוים קצר ?

אשמח לתשובה מנומקת שתתיישב בלב .

בברכה.

תשובה

שלום וברכה

זו אכן שאלת חיים קשה מאוד.

עמדת היסוד שלך, שלא להיות מעורב בשום קשר עם אישה נשואה - היא עמדה נכונה וראויה, גם מבחינה הלכתית וגם מבחינה מוסרית. יהא עומק המשבר בינה ובין בעלה תהומי - הם צריכים לפתור את הבעיה הזו, ולא מישהו מבחוץ. זו משמעותה של ברית נישואין.

אתה בוודאי רשאי לומר לה שאתה מוכן להמתין זמן מה. אבל לא ליצור קשר, לא להתערב, לא להפוך לבן זוגה וכדו׳.

כל טוב ושמחה

כתבות נוספות