שאל את הרב

מילה טובה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 31/08/23 15:27 יד באלול התשפג

שאלה

שלום הרב

איך אפשר למצוא את המילים הטובות והנכונות על כל אחד

איך אפשר למצוא את התכונות הטובות של החבר שלי?

איך דנים תמיד לכף זכות?

איך משנים את עצמי ממצב של אגואיסטי למצב של חשיבה תמידית איך לעזור ולתרום לאחרים?

איך לזהות במדוייק את היכולות והמידות האמיתיות והנכונות שיש לחבר שלי, איך אני אומר מילים טובות שקשה לחבר שלי איך אני מרומם אותו למעלה?

תשובה

בס"ד

שלום רב,

השאלה שלך - בעצמה - מעידה על השינוי הטוב שמתחולל בך.

עצם הרצון שלך להיטיב לאחרים הוא התשובה הנכונה לכל השאלות שאתה שואל כאן.

את השינוי הגדול והמשמעותי כבר עשית - הרצון שלך "לעזור ולתרום לאחרים" מעיד על הפנימיות הטובה שלך.

להלן השאלות שלך - תשובותי לצדן.

איך אפשר למצוא את המילים הטובות והנכונות על כל אחד - לא צריך לחפש מילים, צריך למלא את הלב = כאשר תמלא את לבך אהבה ורצון טוב לזולת לא תצטרך לחפש מילים הם יצאו באופן טבעי מהלב הטוב.

איך אפשר למצוא את התכונות הטובות של החבר שלי? - לא צריך לחפש 'תכונות טובות', לא צריך לנתח את האישיות שלו. צריך לאהוב אותו, בלי דקדוקים. לאהוב אותו כמו שהוא ולבטא זאת בכל הדרכים: בחיוך, במילה טובה, בשמחה לפגוש אותו...

איך דנים תמיד לכף זכות? - לא דנים תמיד לכף זכות. לא הופכים חושך לאור. אם מישהו פעל נגדך אסור לך להכחיש זאת. אבל כאשר הדברים שקולים, כאשר קורים דברים שאפשר לדון לכף זכות - כאן כף הזכות גוברת. כדי להעצים את הזכות תזכיר לעצמך מקרים אחרים בהם הדברים נראו שליליים ובסוף התבררו כחיוביים. תאמר לעצמך שגם הפעם זה כך - נראה כאילו נגדך אבל זה לא באמת כך.

איך משנים את עצמי ממצב של אגואיסטי למצב של חשיבה תמידית איך לעזור ולתרום לאחרים - את הכוח לכך תקבל מתוך הגדלת הערך העצמי שההתנהגות שלך יוצרת: כאשר אתה דואג רק לעצמך ותמיד לוקח - גם בעיני עצמך אתה מצטייר כאדם קטן ועלוב. כאשר אתה חושב על אחרים ומתאמץ לעזור לכולם - גם בעיני עצמך אתה מרגיש אדם ערכי. בסופו של דבר חיים מוסריים מעניקים משמעות וערך לעצמך - זה רווח הרבה יותר גדול מאגואיסטיות קטנונית.

איך לזהות במדויק את היכולות והמידות האמיתיות והנכונות שיש לחבר שלי - זו בקשה מיותרת. אין שום צריך לעסוק בשיפוט של אחרים.

איך אני אומר מילים טובות שקשה לחבר שלי איך אני מרומם אותו למעלה - כאשר אכפת לך מהזולת, כאשר אתה מזדהה עם הקשיים שהוא מספר לך ואתה חושב כיצד מצבו יכול להשתנות לטובה, ממילא באות מילים טובות ומעודדות. לא צריך לחפש מילים טובות, צריך להיות במקום טוב ואז המילים הטובות באות מאליהן.

כתבות נוספות