שאל את הרב

אחותי ואני לא מסתדרות

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 17/08/23 20:11 ל באב התשפג

שאלה

שלום, ותודה רבה שאתם עונים לשאלתי.

יש לי אחות גדולה ואנחנו אוהבות אחת את השנייה מאוד אבל בזמן האחרון אני לא מרגישה בנוח לידה. היא אומרת מילים שלא מתאימות לה וזה מרגיש לי מזויף. זאת לא אחותי הגדולה. כשראיתי את מה שקורה ושאנחנו מתרחקות אחת מהשנייה אני מיד ניסיתי ליצור התקרבות מהצד שלי וכל פעם כשהיא הייתה מגיעה לבית הייתי מחבקת אותה ושואלת איך היה בעבודה ולפעמים אני גם מושיטה לה את הלחי שהיא תנשק גם כן אותי, למרות שהיא בכלל לא עושה את זה. היא לרוב מראה אהבה כלפיי כשיש אנשים בבית וכולי, אבל לא סתם ככה כמו שאני עושה. אני יודעת שהיא לא חייבת לעשות את זה. כלומר, אנחנו רק אחיות אבל פעם היא כן הייתה עושה את זה והיינו מבלות ביחד ועכשיו אני מרגישה שאין בינינו קשר בכלל וזה עצוב לי. אפשר לומר שהאינטראקציה היחידה בינינו בבית זה כשאנחנו רבות וזה קורה די הרבה. אבל לא פעם ולא פעמיים ביקשתי ממנה סליחה אם פגעתי רו עשיתי דברים קעים שזו הסיבה שהיא מתנהגת אליי ככה וחשבתי שפתחנו דף חדש אבל מסתבר שחזרנו לנק ההתחלה.מה אני יכולה לעשות כדי לשפר רת המצב בינינו?

תודה.

תשובה

שלום

אני חושב שאחותך ממש זכתה באחות טובה ורגישה.

קשה לדעת למה זה קורה, אבל מאוד הגיוני שזה קשור לגיל שלה ולתהליכים שהיא עוברת. אנשים עוברים כל מיני דברים בחיים, ובמיוחד בגילאי ההתבגרות וגם אחריהם, ולכן יכול מאוד להיות שה בכלל לא קשור אלייך, אלא רק מופיע כלפייך.

למעשה אני חושב שמה שאת מנסה לעשות הוא נכון מאוד.

כתוב בפסוק 'כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם'. ומסביר שם המצודת דוד - 'כמו דרך המים מראים את הפנים בדומיה להפנים המסתכלים בה אם שוחקות שוחקות ואם עצבות עצבות כן לב האדם לאדם אם לבו טוב על חבירו ייטיב גם לבו ואם רעה תרע גם היא'.

כלומר, שההתנהגות והיחס שלנו כלפי אחרים משפיעים על היחס וההתנהגות שלהם כלפינו.

לכן אני מאוד ממליץ להמשיך במה שאת עושה (ובלבד שזה לא יהיה מוגזם ומעיק) - להאיר פנים, להתעניין, לגלות אכפתיות, ובמיוחד לנסות להימנע ממריבות.

וכמובן להתפלל על זה לה'.

בע"ה בזכות כל זה תזכי שגם ממנה תופיע האהבה כלפייך והקרבה תחזור.

בהצלחה רבה

כתבות נוספות