שאל את הרב

הומאים ולסביות - הכלה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 20/08/23 16:50 ג באלול התשפג

שאלה

(אשמח אם השאלה לא תוצג באתר)

לרב יובל שרלו שלום, 

לאחרונה יצא לי לקרוא פוסטים ברשתות החברתיות ולהקשיב לפודקסטים בנושא להט"בים דתיים. חלק מהסיפורים היו לא קלים לעיכול וחלק גם ממש מעציבים ומכאיבים. כמובן שגם קראתי כל מיני שו"תים שהביעו עמדות יותר ופחות מכילות. אני מבינה שמדובר בעוון חמור מאד אבל בכל זאת אני מתחברת לזרם שיותר מנסה להבין, להכיל ולמצוא פתרונות מעשיים.

ברור לי שעקב התקדמות הרפואה, הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה וכו' זאת בעצם סוגיה שמתבררת ממש בשנים האלו. אחת הגישות המכילות שמצאתי מנסה להגדיר את ההומאים והלסביות כאנוסים. ואז הטענה שעקב היותם אנוסים הם לא מסוגלים לקיים את האיסור הזה. כמובן שזאת תשובה אחת שלא התקבלה ויש לה הרבה מתנגדים. למה לא נכון ללכת בכיוון הזה ? ממה נובעת ההתנגדות אם בעצם הומואים ולסביות נולדו עם תכונה שמנוגדת להלכה שהם לא מצליחים לשנות ?אני כמובן לא מחפשת קולות ופתחים להיתרים גורפים. 

מעבר לזה, הקהילה הזאת מאד מנודה בחברה הדתית וזה ממש כואב. הם צריכים להתדפק על דלתות ולחפש את עצמם בקהילות שמוכנות לקבל אותם.

אני לא מבינה למה איכפת למישהו מה הם עושים באופן פרטי ? יש כל כך הרבה עוולות אחרות שטעונות תיקון עוד לפני זה.

ולהבדיל, האם מישהו בודק אם בעלי ואני אכן שומרים את הלכות נידה עד תומן ? 

(ולמה כל זה מטריד אותי ? כי יש לי ילדים בשלהי גיל ההתבגרות. זה כל הזמן צף לי בראש, ביחס אליהם, ביחס לחברים שלהם וכו). 

סליחה על האורך. ותודה רבה מראש

הילה

תשובה

שלום וברכה

יישר כוח על השאלה המציקה הזו.

למעשה מדובר כאן בשתי שאלות נפרדות: הראשונה שבהן מנסה להבין את המוטיבציה של אלה המנהלים מלחמה כנגד הבחורים והבחורות האלה, ולנסות להבין את המניע שלהן, ומדוע הם מתלבשים על הנושא יותר ויותר. אני מעריך כי יש תשובות רבות לשאלה זו, וסביר להניח כי אחת מהן טוענת כי הסכנה של היחס ה"מכיל" היא לאיבוד חשיבות מוסד המשפחה והתפוררות שלו, ומכוח זה הבאת אסון לעולם (לדעתם). זו רק דוגמה אחת למניע, ובוודאי יש עוד רבים אחרים.

שאלה שניה, ללא קשר למניע, מהי ההתייחסות הראויה על פי התורה למציאות כואבת זו. לפחות עמדתי היא ש"אנוס" אינו פותר כלל את האתגר, שהלוא מצב של אונס פוטר את האדם מעונש, אולם הוא אינו מתיר לו לכתחילה להגדיר את עצמו כאנוס ולעבור עבירות. לפיכך, המינוח הזה יכול להוליד התייחסות מקלה בדיעבד, אולם אין בה תשובה לכתחילה מה נכון לעשות.

אשמח אם תראי את:

.

ואכן, מוטל עלינו ככל שאנו יכולים באמת להיות שותפים בחיפוש הדרך הראויה.

כל טוב

כתבות נוספות