שאל את הרב

שנאת אחים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 02/08/23 13:36 טו באב התשפג

שאלה

יש לי שתי בנות, אחת בת 20 והשניה בת 17. יש ביניהם שינאה עזה וקשה במשך שנים ארוכות ובימים אלה הגיעה לשיא מפחיד ומטריד ולא ניתן לעבור לסדר היום. אני צריכה ברכה לשלום ביניהן בדחיפות לפני שיקרה אסון. זה ענייין של חיים ומוות. אנא, ישועה!!!!

תשובה

שלום וברכה

האם אני יכול להציע הצעה ?

לפני כל דבר אחר - לקרוא קצת בתורה, אפילו בספר בראשית בלבד. לקרוא על יחסי קין והבל, על יחסי בני נוח, על יחסי יצחק וישמעאל, על יחסי יעקב ועשו, על יחסי בני יעקב - ואז להבין כי בין אחים ואחיות יש שורש קדום מאוד של מתח ומאבקים. זה כמובן לא פותר את המצוקה שלך, אבל הפתיחה הזו יכולה לדבר אל ליבך, בהיותך שותפה לאבותינו ואמותינו שהכירו את מה שאת מדברת עליו היטב.

בדרך כלל, לא ניתן להשכין שלום על ידי גורם חיצוני. גם לא ההורים. נראה כי את לא יכולה לעשות הרבה לצורך כך. להפך, אולי טוב יותר מחד גיסא לא להתערב, ומאידך גיסא ליצור את התנאים שיאפשרו פיוס ביניהן: להיות אוזן קשבת לשתיהן, לא להעדיף את האחת על השניה (״כתונת פסים״), וכדו׳. בדרך זו את יוצרת את האווירה המאפשרת, ומתפללת שעל בסיס השדה הזה תצמח התקשרות מחודשת ביניהן..

מסגנון השאלה שלך יכול להיות שמה שכתבתי לא רלוונטי, והשתמשת בביטויים של חיים ומוות. אנא חזרי בשאלה נוספת אם זה אכן כך, ותארי יותר את מה שנראה בעיניך כסכנה כה גדולה, ואז אפשר שהתשובה תהיה אחרת.

כל טוב ושלום בית

כתבות נוספות