שאל את הרב

תשובה

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 01/06/23 18:14 יב בסיון התשפג

שאלה

שלום רב, לפני שנים רבות חזרתי בתשובה מאדם חילוני לגמרי, לאחר כ-5 שנים שבהם חזרתי בתשובה והייתי ממש חי את התורה חזרתי בשאלה, עברו מאז כמעט 10 שנים שבהם אני חי כחילוני לגמרי, אני נשוי ויש לי שני ילדים בגילאי גן, לאחרונה אני מתחיל להתחזק שוב אך הפעם זה הרבה יותר מסובך לי, אני לא יודע מאיזה מצווה להתחיל כי אני מכיר כל כך הרבה מצוות ואיסורים, משפחתי אינה רגילה בכלל לדת, כרגע הדבר היחיד שאני עושה זה ללכת בכל יום לשיעור תורה וערבית, אשמח לדעת באיזה מצווה עליי להתחיל ואיך לקחת על עצמי עוד ועוד בצורה נכונה.

שאלה שנייה וקצת קשה לשמיעה, אני מאוד מאוד מקווה שאני לא מעליב בעצם השאלה. אני חצי אשכנזי וחצי ספרדי ואישתי אתיופית, אחד מהדברים הקשים ביותר שהיו בעבורי ביהדות היו הבדלי העדות בהלכה והבדלי ההלכה בכלל גם בתוך עדות, כשחזרתי בתשובה בפעם הראשונה התחלתי עם רב חרדי שאני אוהב אבל הדברים הללו הפריעו לי ולאט לאט הכרתי את הציונות הדתית והגעתי למכון מאיר והיה לי חיבור נפלא שם אך מצד שני גם משם חזרתי בשאלה, ולשאלה- איך אני אמור לדעת באיזה דרך ללכת, למשל אני כל כך אוהב את פניני הלכה ולפתע יש רבנים שמתנגדים לה, אני לא משווה חס ושלום אבל בעצם יש זרמים רבים ביהדות שלא מקובלים על ידי זרמים אחרים מה אני הפשוט צריך לעשות ואיך לבחור?

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

אין אפשרות לתת הדרכה לחזרה בתשובה, אלא צריך לכך רב צמוד שיתן לך הדרכה קבועה, ולא פעם כך או אחרת. ולכן תכנס למכון מאיר או ראש יהודי באזור מגורך וכדו'. העיקר עשה לך רב.

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

חמכון התורה והארץ

כתבות נוספות