שאל את הרב

מגע עם חילונים

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 30/05/23 06:28 י בסיון התשפג

שאלה

שלום הרב

לאחרונה הצטרפתי למועצת הנוער הרשותית בישוב שלי מטעם הסניף שלי(בשביל לדאוג גם למגזר שלנו שלא מאוד מיוצג שם וחבל כי שמה מתכננים הרבה מהפעילויות לנוער בישוב) . כמובן שרוב חברי המועצה לא דתיים, רציתי לדעת איך:

א. איך אני אמור לנהוג עם הבנות שם שלא תמיד לבושות צנוע

ב. האם עדיף שאני אתחמק מלדבר על יהדות ודת בכללי מכיוון שאני חושש לטעות מכיוון שאני בסופו של דבר עדיין בן 16

תודה מראש

תשובה

שלום וברכה

יישר כוח על השאלה ועל האחריות.

בשאלת המפגש עם קבוצות אחרות באוכלוסייה לא יהיה זה נכון לקבוע קביעה אחת שהיא נכונה לכולם – אסור או מותר – והדבר מאוד תלוי בשאלה מי אתה ומה עולמך הרוחני והנפשי. הדבר נכון תמיד, והוא נכון גם במציאות שאתה מתאר, שבה יש חשיבות גדולה לפעילות המשותפת, בין בשל ההגנה על האינטרסים של הקבוצה שאתה מייצג, ובין בשל החשיבות הכללית של פעילות משותפת ואי-התבדלות.

אם אתה חש שזה לא מאפשר לך להיות נאמן למה שאתה מאמין בו ומחויב אליו – טוב יותר שלא להיות שם.

ואם אתה חש את תחושת השליחות וכן גם את הרצון לפעול ביחד, ואתה יכול ומסוגל גם להיפתח לאחרים וגם לא לאבד את חוט השידרה שלך – טוב שתהיה שם.

עם הבנות – ככל ענייני צניעות של כל אדם ההולך ברחוב, כיוון שבחירתן היא ללכת כיצד שהן רוצות ואין לך השפעה על כך, הדבר אפוא מופנה לעבודה הפנימית שלך. אתה זה שצריך לקיים בעצמך את "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם", להיות בקשר ענייני ואנושי עם הסובב אותך, ויחד עם זאת לבנות מחיצה רוחנית פנימית אצלך, שהיא זו שמגינה עליך ומאפשרת לך להיות נאמן לדרכנו.

אינני חושב שאתה צריך להתחמק. מה שאתה יודע – טוב; מה שאינך יודע – תאמר ביושר שעדיין אינך יודע, ואפילו תציע את מי לשאול או כיצד להמשיך לברר את הסוגיה.

כל טוב ובהצלחה גדולה

כתבות נוספות