שאל את הרב

קשיים בשמירת העיניים ושמירת הברית

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 15/05/23 20:19 כד באייר התשפג

שאלה

שלום כבוד הרב.

לאחרונה אני מוצא את עצמי נופל שוב ושוב בשמירת העיניים ושמירת הברית.

אני לא הייתי בנאדם כזה עד עכשיו. להיפך, תמיד הייתי מקפיד מאוד בשמירת העיניים. אבל לפני כשנה וחצי - שנתיים, ממש במקרה ומבלי בכלל שהתכוונתי ראיתי תמונה לא צנועה, וזה עורר בי את היצר הרע.

ומאז בערך אני לא מצליח לשמור על עצמי. לא משנה כמה אני מנסה לא ליפול, וכמה אני מנסה לשמור ולהרים את עצמי ולהתחזק בעבודת ה'. נמאס לי כבר, אני כל הזמן נופל. וזה שובר אותי כל פעם מחדש. קיבלתי על קבלות, והתחזקתי, ועדיין אני נופל. אפילו חשבתי לעשות אינטרנט כשר אבל אני לא מבין בזה ולא יודע מה הכי טוב ומאידך לא פוגע בזרימת הגלישה. הורדתי כל מיני אפליקציות של סינון אבל זה ממש לא 100%.

בכל מקרה, לפני כחודש בערך, שמעתי ביוטיוב שיעור תורה של רב מסוים. ובסוף השיעור הוא ביקש ממי שיכול לקבל על עצמו קבלות מסוימות. ואחד הקבלות הייתה שמירת הברית במשך 26 ימים (יהו"ה). לא הייתי פיזית בשיעור, אבל זה אחרי עוד נפילה שלי והרגשתי שזה יכול לחזק אותי. ניסיתי פעם ונפלתי אחרי יומיים. ניסיתי פעם שנייה, ותודה לאל, בזכותו, הצלחתי לשמור על העיניים ועל הברית במשך שלושה שבועות . 21 ימים שלמים רצופים. אבל אז בבוקר ה- 22, שזה רק 4 ימים לסוף, לצערי נפלתי. לא הצלחתי לשמור על הברית. וכן, אני יודע שזה מטופש וטמטום מוחלט ליפול 4 ימים לסוף. (כמו לצום במשך יום שלם ולהישבר שעה לצאת הצום.), ובאמת כל נפילה היא מרסקת אותי, אבל הנפילה הזו ריסקה אותי יותר, הורידה אותי לגמרי, והרסה לי כל מה שבניתי במשך שלושה שבועות רצופים. מאז אני נופל שוב שוב ולא מצליח לשמור על העיניים ועל הברית. נמאס לי מזה, שונא ליפול, שונא לחטוא, שונא לעשות משהו שנגד רצון ה'. איך לנטוש לחלוטין את ההרגלים והמעשים הרעים האלו מ- א ועד ת? איך לקום מהנפילות האלה בכלל ומהנפילה אחרי שלושה שבועות בפרט (כי מאז אני לא לקום)? איך לשמור על העיניים ועל הברית על מלא? בבקשה תעזור לי, תחזק אותי, עצות, טיפים משהו, בבקשה...

תשובה

שלום אח יקר וצדיק.

לפני הכל, תוציא מהראש את דברי היצר הרע - שנהרס כל מה שבנית. זה שקר! שקר! שקר!

יש לך מושג מה זה 21 ימים רצופים להצליח לעמוד בניסיון הקשה הזה? זה פי מיליון מהנזק של הנפילה שבאה בעקבותיהם. זה לא מטופש ולא טמטום. זה פשוט מאוד מאוד קשה.

תראה מה אומר רש"י במסכת קידושין (לט:) : "ישב ולא עבר עבירה דקאמר נוטל עליה שכר בעבירה שבא לידו וכפה יצרו ולא עבר אין מצוה יתירה מזו". אתה מבין? מי שעמד כמוך בניסיון יצר אפילו פעם אחת, אין מצווה גדולה מזו.

ואתה מכיר את דברי חז"ל: "כל העושה דבר עבירה ומתבייש בה מוחלין לו על כל על כל עונותיו"? על מי זה נאמר אם לא עליך?

אתה צדיק שחפץ בכל מאודו לעשות רצון ה', וזה קשה לך מאוד.

אני מקווה שברור לך שהקב"ה יודע בדיוק עד כמה זה קשה, ועד כמה אתה מתאמץ, ועד כמה אתה שונא את החטא ואת הנפילות.

לכן אתה יקר בעיניו מאוד.

למעשה, אני מבקש שתעיין בתשובה הבאה ובקישורים שנמצאים בה.

https://www.kipa.co.il/%D7%A9%D7%90%D7%9C-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%91/1150077-1/

ואני ממליץ מאוד לבקש סיוע בהתמודדות מהגופים הבאים למשל 'חזקים ברשת' (ותתייעץ איתם או באתר שלהם לגבי דרכי הסינון והמכשירים והמסלולים הכשרים), 'עבודה בעיניים', 'המרכז הישראלי למשפחה', ו- GYE.

בהצלחה רבה ואל תשכח לרגע איזה יהלום יקר אתה בעיני הקב"ה

אני פה בשבילך

כתבות נוספות