שאל את הרב

הבחור לא כנה איתי עד הסוף

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 05/05/23 17:18 יד באייר התשפג

שאלה

שלום כבוד הרב,

התחלתי לצאת עם בחור ממש מקסים מהרגע הראשון התחברנו אבל שמתי לב שיש לו טיקים שהולכים וחוזרים בכתפיים וקצת בראש

אמרתי לעצמי לתת צאנס אולי זה לא קורה כל הזמן...ויצאנו כבר לפחות 8 דייטים וזה עדיין ממשיך..החלטתי לשאול אותו על זה ״למה הוא מרים את הכתפיים״? אז הוא קצת נלחץ וענה שזה מהחולצה, שהחולצה לא נוחה לו.

וישר הבנתי שהוא מסתיר ממני משהו

והוא רוצה כמובן להתקדם הלאה, להכיר את ההורים וכו

ואני מרגישה שזה מפריע לי, במיוחד שאני לא יודעת מה יש לו בדיוק, ובמיוחד שהוא לא אמר את האמת....

מה אתה ממליץ לי לעשות?

אני יודעת שלא פשוט למצוא זיווג אבל כמובן לא מוכנה להתפשר אם מדובר על משהו שלא חולף/גנטי.

תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

סוגיית הזיווג היא רחבה עד מאוד. ניתן לומר כי אף לא אחד מאתנו מושלם, וסביר להניח שגם את לא, ועל כן צריך להיזהר מלהציב את האידיאה של שלמות.

הנושא בו את עוסקת קשור לשני רבדים שונים:

הרובד הראשון - הוא היושרה, הכנות והאמירה הגלויה. כאן נראה שאת צודקת שאת לא מתפשרת. יש חשיבות עליונה לכך שבני זוג אינם מסתירים דבר האחד מהשני, והם מדברים בכנות ומכירים גם במעלות הגדולות שלהם וגם בחסרונות, כולל אלו הגופניים, ומדברים על כך. אם את חשה שהוא "מסובב" אותך זה עלול להיות מבוא לחיים לא טובים ולא גלויים האחד עם השני.

הרובד השני הוא התופעה עצמה. "טיקים" יכולים לנבוע מסיבות שונות ומגוונות. הם לא סיבה העומדת לבדה לא להקים בית בישראל עם מי שסובל מכך. הדבר שכדאי לך לחתור אליו הוא שתדברו על כך, ותדעי מה האבחנה שכנראה יש לו, ותיפגשי עם מומחה בתחום הזה כדי לדעת את המצב הרפואי וכדו'. אז תוכלי להחליט האם נכון לך להינשא לבחור מקסים על אף התופעה הזו, או שאת מעדיפה לא לעשות זאת. בשתי ההכרעות טמון סיכון, ואת תחשבי את דרכך בצורה הטובה ביותר.

כל טוב ושבת שלום

כתבות נוספות