שאל את הרב

פגם הברית

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 13/04/23 07:51 כב בניסן התשפג

שאלה

שלום כבוד הרב,

קודם כול אני מצטער על הנושא הרגיש של השאלה.

אני בן 17 וקשה לי עם זרע לבטלה. יצא לצערי שפגמתי פעמיים (בהפרשי זמן לא גדולים) ומספר דקות לאחר שפגמתי בפעם השנייה קיבלתי עדכון בסמארטפון שנמצאה גופתו של מי שנעדר עקב השטפונות בדרום. נורא חששתי שיש לזה קשר לחטא שלי.. ואז לאחר עוד כמה זמן היה עדכון נוסף שנפטר הסופר מאיר שלו. אני כותב את זה בערב שביעי של פסח, אני לא נינוח ולא רוצה להיכנס לחג ככה.. מנסה להירגע, אבל קשה לי. קשה לי שאולי יש אמת בחששות שלי. אשמח לעצה כבוד הרב, אשמח להכוונה.. אני די מפחד.

חג שמח כבוד הרב, תודה וסליחה על הנושא הרגיש.

תשובה

שלום וברכה

אני מצטער שלא עניתי בזמן שבקשת. יישר כוח על בקשת ההתקדמות.

האם אני יכול להציע לך דרך אחרת ?

לנתק בין שני נושאים:

הנושא הראשון הוא הרצון המבורך להתחזק בנושא שמירת הברית. את זה עושים מכוח הרצון המתמיד, מהנכונות כל פעם להרחיק יותר מהפעם הקודמת, בהחלטה שגם אם נופלים קמים שוב מחדש וכדו'. כך מתקדמים בדרכם של צדיקים – "שבע יפול צדיק וקם".

הנושא השני הוא התוצאות והפחדים ממה שמתרחש בעולם. אני מציע לא לעסוק בזה. אין אנו יודעים מפני הקב"ה פועל בעולמו בצורה זו או אחרת, ולא יהיה זה נכון לקבוע כי מאורעות כה גדולים מתרחשים בגלל דבר שאנו עשינו או לא עשינו. את הרצון לתקן את פגם הברית צריך לכונן על בסיס הדבר עצמו והרצון לחיות חיים של קדושה, ולא על בסיס חששות ופחדים שאין אנו יודעים דבר על הביסוס שלהם.

האם אתה יכול ללכת בדרך זו ?

כל טוב

כתבות נוספות