שאל את הרב

חלום על אחותי שנפטרה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 18/04/23 18:18 כז בניסן התשפג

שאלה

חלמתי על כחותיט שנפטרה ממחלה קשה לפני שנה ותשעה חודשים שיש לה תינוקת והיא נתנה לי להחזיק אותה ואני הסברתי לה ונתתי לה עיצות איך להנחק את התינוקת. ואמרתי לב שאני רוצה לקנות מתנה לתינוקת, סלקל חשמלי שמרגיע את התינוקת.

חלמתי על אחותי בפעם הראשונה רק בחודש הראשון לפטירתה. וזה בעצם החלום השני מאז שאני זוכרת ממש.

מה היא ניסתה לומר לי??

תשובה

בס"ד

שלום רב,

אני סבור שחלומות מבטאים את מה שאנחנו רוצים לומר. החלום שלך מבטא את הקשר שלך לאחותך, את הגעגוע והרצון שלך שיהיה לה תמיד רק טוב, גם במקום שהיא נמצאת בו כעת.

את צריכה לשמוח שיש לך חלומות כאלה על אחותך - זה ממחיש את הקשר הטוב שהיה ביניכם ושאת בצדק לא מוותרת עליו גם אחרי הפטירה של אחותך.

אם, מאיזו סיבה, את מוטרדת מהחלום, יש תפילה מיוחדת, כתובה בסידור שאומרים בזמן ברכת כהנים: רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אֲנִי שֶׁלְּךָ וַחֲלוֹמוֹתַי שֶׁלָּךְ; חֲלוֹם חָלַֽמְתִּי וְאֵינִי יוֹדֵֽעַ מַה הוּא. יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶֽיךָ, יְיָ אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁיִּהְיוּ כׇּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כׇּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, בֵּין שֶׁחָלַֽמְתִּי עַל עַצְמִי וּבֵין שֶׁחָלַֽמְתִּי עַל אֲחֵרִים וּבֵין שֶׁחָלְמוּ אֲחֵרִים עָלָי; אִם טוֹבִים הֵם, חַזְּקֵם וְאַמְּצֵם, וְיִתְקַיְּמוּ בִי וּבָהֶם כַּחֲלוֹמוֹת שֶׁל יוֹסֵף הַצַּדִּיק; וְאִם צְרִיכִים רְפוּאָה, רְפָאֵם כְּחִזְקִיָּֽהוּ מֶֽלֶךְ יְהוּדָה מֵחׇלְיוֹ, וּכְמִרְיָם הַנְּבִיאָה מִצָּרַעְתָּהּ, וּכְנַעֲמָן מִצָּרַעְתּוֹ, וּכְמֵי מָרָה עַל יְדֵי משֶׁה רַבֵּֽנוּ, וּכְמֵי יְרִיחוֹ עַל יְדֵי אֱלִישָׁע. וּכְשֵׁם שֶׁהָפַֽכְתָּ אֶת קִלְלַת בִּלְעָם הָרָשָׁע מִקְּלָלָה לִבְרָכָה, כֵּן תַּהֲפֹךְ כׇּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כׇּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, וְתִשְׁמְרֵֽנִי(כנגד מה שהכהנים מסיימים וישמרך) וּתְחׇנֵּֽנִי(כנגד ויחונך)(ובפעם השלישית יש מוסיפים ותבוא עלי ברכת כהניך) וְתִרְצֵֽנִי(כנגד שלום). אָמֵן.

כתבות נוספות