שאל את הרב

מחיצות עזרת נשים ואיך להתמודד עם בעיה בנושא

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 19/03/23 06:36 כו באדר התשפג

שאלה

שלום הרב,

א. ברצוני לשאול מהי הדרישה של ההלכה לגבי מחיצות בבית כנסת?

ב. ברצוני לקבל עזרה במצב הפרטי הבא: אני מתפלל בבית כנסת ספרדי ובו הגברים יושבים סביב קירות בית הכנסת ועזרת הנשים באותו מיפלס ומקיפה את עזרת הגברים.

יש אישה אחת אשר פותחת בקביעות את הוילון מולי באופן שבכל פעם שאני מרים עיניים מהסידור אני רואה אותה מול פני. פניתי לגבאים והם אמרו לי שמדובר בסיפור ישן ושהם פנו אליה כמה פעמים אך היא תקיפה בדעתה להמשיך בדרכה ולא שומעת להם. יש רב לא רישמי לבית הכנסת ושוחחתי איתו והוא אמר שגם הוא ניסה את כוחו והבהיר לה שהדבר לא נכון ומהווה הפרעה לציבור אך היא לא שומעת לו והוא הרים ידיים מזה.

שוחחתי בעצמי עם הגברת ותיארתי לה את הבעיה בהיסח הדעת שהדבר גורם לי ואנשים נוספים בסביבתי (איתם דיברתי) והיא אומרת שהיא אישה צנועה והגברים צריכים להתמודד.. או לעבור מקום.

רציתי לשאול מבחינה הלכתית וגם באופן מעשי מה נכון לעשות?

תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

יישר כוח על השאלה.

עצה טובה: לא להכניס מריבות לבית הכנסת. על אף שאישה זו אינה נוהגת כשורה, ודבריה אינם קשורים לשאלה האם היא לבושה בצניעות או לא – לעשות כל מה שאפשר כדי שזה יישאר במצב הזה, ולא יהפוך למלחמת עולם קהילתית.

על כן, אם אתה יכול לעבור מקום – תעבור. אדגיש שוב כי הדבר אינו נובע מכך שהצד לא אתך, אלא בשל הרצון שבית הכנסת לא יהיה מקום של מריבות, כשמדובר באדם בודד ולא בתופעה כללית;

אם אינך יכול לעבור מקום – תתעלם. תתרכז בתפילתך, ואל תראה בה את מה שמסיט אותך מלעבוד את ריבונו של עולם.

או בדרך אחרת.

זה יביא הרבה יותר ברכה.

כל טוב ויישר כוח

כתבות נוספות