שאל את הרב

התעייפתי

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 19/03/23 06:29 כו באדר התשפג

שאלה

שלום לכבוד הרב.

יש צרות גדולות מאלה אבל אדם בתוך כאביו הוא חי.

רגע לפני שבת היום השנוא עלי ביותר (סליחה), יום שכולו בדידות וסבל ותפילה שרק יגמר.

התעייפתי מלקום כל בוקר ב04.00 רק בכדי להשלים את המכסה היומית של קרוב לשעה של קריאת משנה, לא זה בהחלט לא לימוד אני לא בטוח שאם ישאלו אותי שאלה אחת מה קראתי אני אדע לענות זה פשוט לחכות שזה יגמר.

התעייפתי מהנוסעים הקבועים באוטובוס ששומרים מרחק ממני בכדי לא לשמוע שעה של אמירת תהילים שכן אני לא יכול לומר אותם בלחש, בקושי תפילת 18 אני מצליח פעם בלומר בלחש.

התעייפתי מלקבוע לעצמי מספר ימים בחודש שבהם עלי להישאר בעבודה עד מאוחר לפי התאריך העברי כך שהתהילים היומי שנוסף לפרק קיט שנוסף לעוד כמה פרקים ושנוסף לעוד כמה פרקים יספיקו להיכנס בנסיעה של הבוקר ובעבודה לפני שכל העולם מגיע לעבודה.

פשוט התעייפתי.

אני לא בטוח מה השאלה, התרת נדרים אני לא יעשה עשיתי פעם אחת ואז נכנס שגעון חדש, אני לא יכול לשגע את העולם.

את התשובה שבטח כמו כל התשובות שלך תהיה מעודדת כתמיד ואני מודה לך על כך, הבעיה שכתמיד אני לא בטוח שיהיה בכוחי ליישמה אני אראה רק שבוע הבא בכל מקרה כך שהיא לא דחופה.

אני שורד את הסבל הזה שנים אני אמשיך לשרוד אותו עוד שנים עם המון כאב.

שבת שלום

ותודה

שבת שלום

תשובה

שלום וברכה

"ישמח לב מבקשי ה'".

במקום בו אנו מוצאים כי עבודת ה' שלנו אינה מביאה בנו גם שמחה – זהו סימן שכדאי לבחון אותה מחדש. הרצון המבורך לדבוק בריבונו של עולם מפלס לו נתיבים שונים ומגוונים. אם אתה חש שהנתיב שאתה זורם בו כעת מביא עליך את הכאבים האלה – אולי נכון לבחון דרכים אחרות, שנובעות מאותו מקור מבורך, אך זורמות בכיוון אחר.

אם השבת גורמת לך סבל – לבחון למה, ומדוע לא מתקיים בך "וקראת לשבת עונג";

אם קריאת משנה אינה מרוממת אותך – אולי להפסיק עם ההישג של "מכסה יומית", ולהחליט ללמוד כל יום הרבה פחות, אך בהבנה (למשל עם משניות קהתי), ואפילו לעשות מחברת קטנה שבה אתה מסכם את מה שלמדת. הרבה טובה יהיה מזה.

אם אמירת תהילים מרחיקה ממך (יכול להיות כמובן שזו תחושה סובייקטיבית) אולי אפשר בכלל להתהפך, ודווקא להאיר פנים לבריות, ולדבר איתם, ולשאול לשלומם, ולעבוד את הקב"ה דרך הקשר שבין אדם לחבירו.

ואם אמירת תהילים מעייפת אותך – אפשר שכעת היא לא מתאימה לך, ונכון לחפש משהו אחר.

וכן על זה הדרך. אלו כמובן דוגמאות בלבד, ואתה בכוח היצירה שלך יכול להנביע דרכים רבות אחרות מגוונות.

ודווקא הבחינה המתמדת של "שיר חדש אשירה לך" יכולה להעניק לך כוחות חדשים ומעוררים.

ויתקיים בך "הנותן ליעף כוח".

כל טוב ושמחה גדולה

כתבות נוספות