שאל את הרב

ברית מילה מזיקה לבריאות ולהנאה המינית

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 14/03/23 15:56 כא באדר התשפג

שאלה

שלום,

לאחרונה כששוטטתי ברשת נתקלתי באתר שמתנגד לברית מילה מבחינה רפואית. כתבו שם שזה יכול להזיק לגוף, וגם הביאו מומחים לסקסולוגיה שאישרו את הדעה שלהם. בנוסף, כתבו שזה לא מוסרי להשחית את הגוף של התינוק בלי הסכמתו.

מייד סגרתי את האתר, אבל הסוגייה הזאת המשיכה להטריד אותי- מה אם הם צודקים וזה לא טוב רפואית, או לא מוסרי? למה שהתורה תצווה עלינו משהו שיזיק לנו?

אשמח אם תעזרו לי להבהיר את הנושא..

תשובה

שלום וברכה

אחלק את תשובתי לשני חלקים:

ראשונה בהן היא שלעולמו של האדם המאמין - כל הטיעונים האלה לא רלוונטיים. אם הקב״ה תובע מאתנו לשלם את מחיר ברית המילה - נשלם אותו. חיי האמונה כרוכים גם בהקרבה, בנכונות שלנו למלא את החובות כולן, כפי שנטע בנו ריבונו של עולם. על כן, כל הדיונים האלה לא רלוונטיים. התורה מצווה עלינו גם מצוות מגבילות, שאפשר שהיינו נהנים יותר בלעדיהם, ואף על פי כן אין אנו אומרים שבשר חזיר (לדוגמה) אינו טעים, כי אם שאפשר שהוא טעים אך תורתנו הקדושה אסרה אותו.

הרובד השני הוא שמדובר בקשקוש כפול. תיאוריות על נזקי ברית מילה או הנאה מופחתת בקיום יחסי אישות בלתי ניתנות למדידה, ומקורן באופן מתמיד במי שהתנגד לכתחילה לברית מילה, ועכשיו מוצא תירוצים. לא זו בלבד, אלא שגם אם היו תיאוריות אלה נכונות - צריך להציב את המשוואה המלאה, והיא גם מה ״מרוויחים״ מברית מילה, ואיזו זכות ענקית היא לכרות ברית גופנית עם ריבונו של עולם. על כן, כל המשוואה הזו חסרת משמעות של ממש.

אנחנו מזכים את התינוקות שלנו בשפע הזה.

כל טוב ונאמנות לברית

כתבות נוספות