שאל את הרב

כן, עוד שאלה על שידוך...

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 05/03/23 06:58 יב באדר התשפג

שאלה

איפה אפשר למצוא "שידוך"? האתרים של השידוכים באינטרנט לא נראים ככ מבטיחים,

מרגיש שאני צריך "למכור את עצמי למישהו" שם. אני לא ככ בקשר עם אנשים בגילי כך שאני לא מקבל הצעות

מהצד הזה באופן פאסיבי עד כה. מה שכן אני מסתמך עליו זה קרובי משפחה וכאלה אבל אני לא חושב שאני צריך לחכות שמשהו יפול מהשמיים.

חוץ מזה כשאנשים (שיש להם כנראה גישה למאגר השידוכים הארצי) שואלים אותי מה אני מחפש קשה לי לענות תשובה ברורה, ויש לי הסתייגות מכל המודעות בסגנון "מחפש בחורה יראת שמיים צנועה מידות טובות..." ועוד כל מיני שבלונות נפוצות במגזר במכנה את עצמו "דתי". מי שמך להחליט מי ירא שמים ומי לא? זה לא צנוע להסתכל מי צנוע ומי לא. ובאופן כללי מרגיש לי שכל הדבר הזה מאוד חיצוני ולא אמיתי. האם יש ממש בדרישות האלה?

נקודה נוספת יצאתי לאחרונה עם מישהי פעם שלישית בחיי אני חושב, וזה היה הכי רציני שהיה עד כה, והתברר שאע"פ שכל השבלונות לעיל הוצגו

ע"י הצד המשדך הבחורה התברר שהיא לא הייתה ממש "דתיה", אם כי אני הייתי צריך לסיים עם זה בפעם הראשונה חייבתי את עצמי להמשיך עם זה

כי היו לי בעיות עם יצר הרע (דבר טוב שיצא מזה שכבר אין לי), אני מרגיש שהקשר הזה פיתח בי רגרסיה של דווקא כן לחפש את השבלונות האלה מתוך פחד שבחורות שאינן מוגדרות "צנועות, יראות שמים, מידות טובות" כנראה כבר עשו דבר או שניים בחיים שלהן וזה מרגיש לי יותר יצר הרע (למצוא בחורה שלא הייתה עם אף אחד...) מאשר צדקות. איך אוכל להתגבר על הנקודה הזאת?

תודה רבה, עכשיו הקתרזיס מסופק דיי צורכו.

תשובה

שלום וברכה

ראשית, אני מברך ושותף בתפילות כי תזכה במהרה לכרות ברית נישואין.

כבר חכמים העידו על תהליך ההיכרות כי "קשה לזווגם כקריעת ים סוף". אם תראיין זוגות כיצד הם נפגשו – אתה תמצא אין ספור דרכים שבהן הדבר מתרחש, ולא ניתן לדעת מראש באיזו דרך. לא זו בלבד, אלא שתמצא את העמדה הנפשית המגוונת – לעתים צריך "למכור" את עצמנו, לפעמים הדבר התרחש במה שנראה מקרה לחלוטין, לעתים על ידי מישהו ש"מכר" אותנו וכדו'.

במצבים שאין אנו יודעים את פועלים בשיטת קהלת "שלח לחמך על פני המים". קהלת מדגיש שהדבר נעשה בהקשר של "כי לא תדע".

וטוב שתגיד מה אתה מחפש. את יכול בהחלט לכתוב כי סוגיית יראת שמיים או האם תהיה טלוויזיה בבית נראית בעיניך שניה או משנית בחשיבותה. שאתה מחפש מישהו שתשמח לצאת אתך אל מסע "לא נודע", ושאתה מתכוון לפנות מקום בעולמך כדי שהיא תוכל להיכנס בו, ומצפה שהיא תעשה את אותו הדבר, וכן על זה הדרך.

את האמת שלך.

לגבי הרצון שהיא לא תהיה עם אף אחד קודם: זהו רצון טבעי, שקיים הן אצל גברים והן אצל נשים. מעבר להיותו עניין אישי מאוד – הוא גם חשוב במישור הכללי, של הימנעות מקשר מיני שאינו חלק מפירמידת הנישואין. בד בבד, צריך לזכור שזה מרכיב אחד בלבד, ולעולם אין אנו מוצאים את השלמות, בדיוק כפי שאנחנו עצמנו לא שלמים.

כל טוב ובהצלחה

כתבות נוספות