שאל את הרב

כפרה על כישוף

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 01/03/23 11:53 ח באדר התשפג

שאלה

שלום כבוד הרב,

לפני כמה שנים לצערי הרב הלכתי לבחורה אשר עושה כישופים ושילמתי לה כסף כדי שתעשה קשירת נשמות בייני לבין בחור שאהבתי , היא טסה במיוחד לבית קברות וצילמה לי שהיא שמה קלף עם סרט אדום וכו' הבחור באמת התחיל ליצור איתי קשר . לאחכ כמה זמן עשיתי את זה על בחור אחר, ואז אחרי תקופה על בחור חדש.

עכשיו בדיעבד אני מבינה שממש התמכרתי לזה . ואני ממש מצטערת על כך שהכעסתי את בורא עולם ואפילו פגעתי בו. במקום להתפלל אליו הלכתי לכוחות הטומאה. אני בכיתי על זה והתפללתי שיסלח לי.

אבל איך אדע שהשם סלח לי ?שבאמת הוא ידע שאני מצטערת על זה ולא אעשה את זה לעולם.

התפללתי גם על אותם בחורים שהכישוף יעלם מעליהם. שאני מצטערת.

כרגע אני נשואה לאחד מהם ויש לנו ילד, אני מפחדת שאולי כל זה אולי מהכישוף ולא כי הוא אהב אותי באמת.

מה לעשות כבוד הרב? תודה על תשובתך.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

כל דברים הללו הם כישוף ואין בהם ממש. האיש שלך אוהב אותך כי הוא אוהב אותך. הכישוף לא חל כלל. וכפי שכתב הרמב"ם (הל' כישוף פ"יא הט"ז) :

"ודברים האלו (הכישופים, הקסמים והדומים להם) כולן דברי שקר וכזב הן. והם שהטעו בהן עובדי כוכבים הקדמונים לגויי הארצות כדי שינהגו אחריהן. ואין ראוי לישראל שהם חכמים מחוכמים להמשך בהבלים אלו ולא להעלות על לב שיש תועלת בהן. שנאמר כי לא נחש ביעקב ולא קסם בישראל. ונאמר כי הגוים האלה אשר אתה יורש אותם אל מעוננים ואל קוסמים ישמעו ואתה לא כן וגו'.

כל המאמין בדברים האלו וכיוצא בהן ומחשב בלבו שהן אמת ודבר חכמה אבל התורה אסרתן אינן אלא מן הסכלים ומחסרי הדעת ובכלל הנשים והקטנים שאין דעתן שלימה. אבל בעלי החכמה ותמימי הדעת ידעו בראיות ברורות שכל אלו הדברים שאסרה תורה אינם דברי חכמה אלא תהו והבל שנמשכו בהן חסרי הדעת ונטשו כל דרכי האמת בגללן. ומפני זה אמרה תורה כשהזהירה על כל אלו ההבלים תמים תהיה עם ה' אלהיך".

הרמב"ם הגדיר דברי שקר וכזב הן, כך שאין להם ממשות ואם הקשר בינכם הוא טוב זה בגלל הקשר ולא שום כוחות שאין להם משמעות כלל. הסירי דעתך מכל מפגע כזה שאין בו ממש כלל, ועשי טוב להפיץ בין ידידותיך וחברותיך שלא יפלו חלילה במחשבות כאלו של כשופים ויתרחקו מהם, ובזה יהיה לך תיקון גדול, כאשר תעזרי לאחרים לא ליפול לבור זה.

בברכת התורה והארץ

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות