שאל את הרב

רגש בזוגיות

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 25/02/23 20:08 ד באדר התשפג

שאלה

שלום וברכה. אני בן 24 יוצא כרגע עם מישהי בגילי כבר 4 חודשים. ב"ה הקשר טוב, יש התאמה. מהצד שלי אני מוכן להתחתן איתה אפילו. מהצד שלה, הכל תקין חוץ ממשהו אחד. הרגש. היא לא מרגישה מספיק רגש כלפיי. היא אומרת שזה לא שיש 0 רגש אבל עדיין לא מספיק. אין את ה"פרפרים בבטן". אבל חוץ מזה נהנה בפגישות מאוד ואפילו אמרה שהיא יודעת שיהיה לה טוב איתי אם היא תתחתן איתי. חשוב לציין שהיא בנאדם מאוד סגור שקשה לה להיפתח. היא טוענת שהרגשות שלה אף פעם לא היו בשיא ובהגזמה. היא גם לא בנאדם של מגע, בקושי מחבקת אנשים לכן כשדיברתי איתה על שמירת הנגיעה ואמרתי לה שקשה לי, היא אמרה שלה לא. ואני לא יודע אם זה בעיה של הרגש או שככה היא פשוט כבנאדם. יוצא לה לחשוב לפעמים אחרי פגישות, מה אני עושה פה? עובדת על עצמי? ועליו? לכן היא ביקשה כמה ימים לעצמה עכשיו, לקבל פנויות נפשית ולקבל החלטה יותר ברורה בעוד כמה ימים אם להמשיך את הקשר או לא. אשמח לייעוץ, לא יודע אם זה נורמלי או לא. וגם אני שואל את עצמי, היא היא הייתה הזיווג שלי, אז מן הסתם הקב"ה לא היה עושה לי בעיות כאלה, נכון? מי יודע...תודה רבה.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

ראיתי את דבריך המראים על רגישות והבנה. צריך לדעת כמו כל דבר בחיים יש כמה צדדים לכל דבר, דהיינו יש מהירים ויש איטיים, יש חמים ויש קרים, כל אדם יש לו את הסגנון שלו, כך גם ביחסים שלכם, יש אנשים שהרגש מפותח אצלם במהרה ויש כאלו שהוא מתפתח לאט לאט, זה לא חלילה מראה על חוסר אהבה או קשר אלא שהקשר מתפתח לאט לאט, כידוע יש דברים שהם מתבשלים לאט לאט הם מתבשלים הרבה יותר טוב מבישול מהיר חד פעמי. כך שכל דבר יש לו את הקצב שלו. הבנה זו תביא אותנו למסקנה שצריך לתת לה להתבשל עם הדברים לאט לאט בלא לחץ וזרוז אלא עם הרבה אורך רוח ושמחה.

חלילה אם הדברים מתעכבים יותר מדאי אפשר ללכת לייעוץ של מאמנים לחתונה שיש להם כלים לזרז הליכים. בכו"א ארבעה חדשים זה עדיין לא תמיד זמן שכבר אפשר להחליט, על קח את הזמן שלך בשמחה.

שבוע טוב

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות