שאל את הרב

השפעת החברה.

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 14/02/23 11:16 כג בשבט התשפג

שאלה

שלום לרב, רציתי להתייעץ בעיניין שמטריד אותי מאוד. אני נערה בכיתה ט' ורציתי לשאול את הרב, אני מנסה כל הזמן להשאר חזקה וקרובה להשם אני בסמינר חרדי אך לצערי החברה לא ממש חזקה וישנם בנות שלא הולכות בצניעות מלאה ולובשות רק 'מה שבסטייל' או 'מה שהולל עכשיו באופנה' , מותגים, שיער פזור , ג'ינס, כיתובים, נעליים גסות וכדומה.

כל זה זה כביכול בגדר:"עד מתי תפסחו על שני הסעיפים" לא פריצות גמורה, אך לא צנוע במיוחד...

מאוד מאוד קשה לי להיות מחוץ לחברה, אני חוויתי חרם במשך 4 שנים ואני עכשיו יצאתי מזה, אבל מאוד חשוב לי להיות בחברה עכשיו , השאלה שלי האם יש דברים שאני יכולה להקל בהם..? כגון: כיתובים, שיער פזור, ג'ינס וכדומה?

תודה רבה לרב.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

אינני מכיר את הנושא לפרטיו, על כן הדברים הם כלליים. ברור שהדרך שאת הולכת בה היא טובה וישרה. כמו כן את צריכה לדעת שאנשים מעריכים מאד אנשים עקביים ונאמנים, אדרבא אנשים שהולכים לפי 'צו האופנה' לאחר זמן לא מתקבלים בחברה, לכן נראה שאדרבא עקביות והתמדה הם הדרך הנכונה גם כלפי החברה. כמו כן לא נראה שדברים וסממנים חיצוניים הם מפריעים בחברה. אפשר להיות בחברה טובה אפילו אם שונים מעט בלבוש, אמנם זה קשה אבל כדאי להסביר שסממנים חיצוניים אסור שיפריעו לקשר חברתי, כשם שאסור לחברה לנדות או להחרים אדם שצבע עורו שונה, רק בגלל צבע עורו, או גודל כיפתו וכדו'. אם אדם הוא טוב ראוי להיות איתו בקשרים אמיתיים, אבל אם הוא לא אדם טוב לא משנה כיצד הוא נראה.

על כן השתדלי לשמור את דרכך ומאידך למצוא חברה או שתיים שיכולות להיות אתך ביחד למרות כל הסממנים החיצוניים. כדאי אולי ליצור קשר עם המחנכת בשאלה הזו או אם יש מדריכה וכדו'. כדי שיוכלו לעזור לך לפי המצב בבית הספר.

הרבה הצלחה

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות