שאל את הרב

ילד קטן נרצח. האם האלוקים באמת כזה רחמן?

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 10/02/23 14:54 יט בשבט התשפג

שאלה

כמו כל עם ישראל ( או רובו לפחות ) עדים לזוועות ולנרצחים, ביניהם גם ילד יהודי בן 8 שנדרס היום ע"י בן עוולה יימח שמו וזכר זכרו מוסלמי מטונף, ומת מפצעיו כמה שעות לאחר הפיגוע.

ואני שואל את עצמי, האם האלוקים באמת כזה רחמן? אמנם, העולם הזה הוא סה"כ טרקלין ויש כאלה שיגידו שהילד סתם בא לתיקון והלך, ותיקן מה שלכאורה אולי פגם בגלגלול קודם לכן נגזר עליו להפטר כך וכו'.

אני לא מוצא בזה שום היגיון, מילא הילד היה נפטר בתאונה או בנסיבות טבעיות, אבל למה בפיגוע? למה שערבי מטונף מוסלמי עלוב רקוב ונחות יקח חיים של יהודי? איפה הרחמנות כאן? איפה הרחמנות שהאלוקים שלנו מביא על כל עם ישראל צער ועוד את מי הוא מוציא גדולים? את המוסלמים לא פחות ולא יותר

איך אני כבן אדם כתולעת, כעפר ביחס לאלוקים מוצא מקום לרחמים ומבחינתי להשמיד את כל אומות העולם ושלא ימות יהודי אחד.. אז איך אני מסוגל לבוא בהצהרה כזו ואילו היתה לי היכולת הייתי מוחק מיליארדים של תינוקות של מוסלמים ולא פוגע ביהודי אחד והאלוקים שלנו לא? לא מוצא הסבר לזה.אם אלוקים באמת כזה רחמן, אז איך הוא עושה כזה לנו כזה צער? בשביל העולם הבא? הכל בשביל העולם הבא? אני לא מבין ולא מעוניין גם להבין חשבונות שמיים, אבל לתת לערבי מטונף לרצוח יהודים.. זה לא רחמים.

תשובה

שלום

אתה צודק שהכאב הוא עמוק, תהומי מזעזע, שקשה מאוד מאוד להכילו (אם בכלל אפשר). אוי לו למי שלא חש בכאב הנוקב הזה.

הנושא של 'צדיק ורע לו, רשע וטוב לו' הוא כמובן רחב מאוד, אבל רק כמה נקודות בקצרה.

א. הקב"ה ברא את העולם הזה עם בחירה חופשית לבני האדם, וזה אחד מיסודות הבריאה. זה אומר גם אפשרות לבחור ברע הכי גדול שיש.

ב. ההנהגה האלוקית, שכל כולה וכל מגמתה חסד ורחמים והשפעת טוב למציאות, מנהלת את העולם בחשבונות אלוקיים, ולא בחשבון אנושי פשוט שלנו. כלומר, היא מובילה את העולם מראשיתו ועד לאחריתו לטוב השלם, שאיננו מסוגלים בכלל לתפוס אותו, ובדרך המדויקת על פיה.

אנחנו יצורי אנוש, שתפיסתנו מוגבלת. חייבים להכיר בכך.

ג. בחשבון של הפרט, מה מקומו של הסבל ומה הערך והעונג בחיי הנצח הרוחניים שבעולם הבא, איננו מבינים הכל (אם בכלל), אבל אנחנו כן מלאי אמונה וודאות בכך ש"הצור תמים פעלו כי כל דרכיו משפט. אל אמונה ואין עוול, צדיק וישר הוא".

זה על קצה המזלג

בשורות טובות, ישועות ונחמות

כתבות נוספות