שאל את הרב

בנושא גיור

חדשות כיפה הרב דוד לוי 05/03/23 22:10 יב באדר התשפג

שאלה

שלום כבוד הרב,

בעברי בתור תינוק עברתי גיור, אך גדלתי בבית שאינו שומר תורה ומצוות וכאשר נגשתי מטעם עצמי, לברר את יהדותי בגיל 20, בית הדין הרבני בירושלים פסל את הגיור שנעשה לי כשהייתי תינוק והפנה אותי לבצע גיור מחדש דרך "נתיב".

נתיב עושים גיור אורתודוכסי - תהליך של שנה בו לומדים את מעגל החיים היהודי, תפילות, ברכות, הלכות ודברים בסייסים ביותר ביהדות.

*חשוב לי לציין כי תהליך הגיור, הקורס עצמו נעשה על ידי רבנית שהיא החשיבה את עצמה כדתיה לאומית.

עברתי את הגיור בהצלחה בפני 3 דיינים וגם טבלתי בפני 3 דיינים כהלכה לפני שנה בערך.

עם זאת, ראיתי סרטונים ביוטיוב של רבנים כמו יצחק כהן ועוד שמביאים טענות כי הגיור של הרבנות עלול להיות פסול מכל מיני סיבות.

לדוגמא:

" type="video/youtube" />

ברצוני לשאול האם הגיור שעברתי הינו כשר? האם יש לי ממה לחשוש? האם יש צורך לעבור גיור נוסף בבד"ץ קרליץ בבני ברק?

אני מחובר ליהדות מעומק ליבי ורוצה למצוא את האמת ולהיות כיהודי כשר, כאחד מעם ישראל באמת ובתמים; עברתי את תהליך הגור לשם שמיים וללא שום אינטרס.

אשמח לעזרתך בעניין.

תשובה

שלום לך,

אם עברת גיור שאושר על ידי הרבנות הראשית לישראל הרי שאתה יהודי לכל דבר ועליך להקפיד על כל המצוות

אשריך שזכית לכך.

בברכה מעומק הלב

לגבי גיור נוסף - אין לדבר סוף תמיד יהיו יהודים שלא יסמכו על גיור של בית דין אחר. זה לא נכון וזה היפך ההלכה. על פי ההלכה יש לרבנות הראשית לישראל מעמד כבית הדין הגדול של כל עם ישראל ומי שמערער על , יש להתפלל עליו שישוב בתשובה על כך

דוד לוי

098987548

שאלת הבהרה

יצא לי לגשת לבית דין קרליץ בבני ברק; יצא לי לשאול את עובדיה יוסף הנכד ועוד כמה רבנים כולל אותך לגבי תוקפו של הגיור, רובם אומרים שאין בעיה חוץ מהרב עובדיה יוסף הנכד שראה על הטופס שכתוב משרד ראש ממשלה אז הוא גיחח ואמר שהגיורים שם הם מסחרה וכשאי לעבור גיור מחדש.

אין לי שאלה ספציפית בפועל אני פשוט מתוסכל כי כל אחד אומר משהו אחר

תשובה

1. חכמים לימדו אותנו {סנהדרין פח} שכאשר רבו תלמידי הלל ושמאי שלא שמשו כל צרכם - ירדה מחלוקת לעולם. מאז ועד היום יש מחלוקת בין תלמידי חכמים.

2. במשך הדורות יש לעם ישראל בית דין מרכזי , עיין במשנה במסכת ראש השנה על המחלוקת בין רבנן גמליאל לרבי יהושע. מאז שהוקמה הרבנות הראשית לישראל זה בית הדין של כל עם ישראל ועל פיו יש ללכת גם לחומרא וגם לקולא. תקנות הרבנות הראשית אינן שונות מאיסור מוקצה בשבת וכד' {זו תקנה מימי נחמיה}. לכן כלל בידך - בכל ענין ללכת על פי הרבנות הראשית. גם אם פחות תלמידי חכמים מאחרים, כפי שלימדו אותנו במשנה 'יפתח בדורו כשמואל בדורו' , אין לך אלא הדיינים שבדורך. לכן הגיור היותר נכון הוא הגיור של הרבנות הראשית לישראל.

3. שמעתי רבות על גישתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל שסמך על גיורי הרבנות הראשית. וגם אחרי היותו רב ראשי - פעמים רבות אמר לי הרב שלמה משה עמאר שהתייעץ איתו רבות בעניני גיור שונים והרב זצ"ל סמך ידו על מעשי הרב עמאר יבדלחט"א.

לכן אל לך לחשוש, גם אם מישהוא אומר אחרת. גיורך גיור לכל דבר וענין.

יש להזהר מביזוי ת"ח שעומדים בראש בתי הדין ומגיירים כהלכה

תזכה למצוות דוד לוי

כתבות נוספות