שאל את הרב

חיזוק האמונה המעורערת

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 23/12/22 06:51 כט בכסלו התשפג

שאלה

שלום הרב .

קודם כל תודה רבה, אני חושבת שאתה כושר עבודת קודש!

כשמסתכלים עליי כלפי חוץ, אני נראית בן אדם מאוד מאמין, אבל בתוך תוכי, אני מאוד רוצה להאמין, אבל זה קשה לי. אני מרגישה שאני יודעת לדבר נגיד על צניעות, אבל בסופו של דבר זה לא יהיה מלב שלם, כי האמונה שלי לא חזקה מאוד ויש הרבה מאוד ערעורים. אני מרגישה כמו בית שחפור לו יסודות לא טובין ולמרות זאת המשיכו לבנות את הבית. ואז כל תזוזה או מכה הכי קטנה שנותנים לבית, הוא ייסדק וישבר. ואני מרגישה שגם אני ככה. כל קושי שיש לי בנוגע לתורה או סתם דברים בחיים, אני יר מלנה לתורה ושואלת את עצמי שאלות לגבי זה אם יש אלוקים. ואני באמת מאוד רוצה להאמין בלב שלם מה לעשות?

תשובה

שלום וברכה

יישר כוח על ההתייצבות שלך מול עצמך באמת, ורצון לבנות יסודות עמוקים וטובים.

הבה נתחיל לאט לאט, ואם תרצי להמשיך – אשמח.

בשעה שהנביאים חיפשו דרך ללמד אותנו ביסודות אמונה הם השתמשו במשל של אהבה בין איש ובין אישה (אם יש בכוחך לקרוא מאמר ארוך על כך, תוכלי לראות כאן: https://bit.ly/2ZkTgWf).

כדאי גם לך להשתמש בזה.

הבה נסתכל על זוג שחי ביחד, וכלפי חוץ הם נראים זוג נפלא, אבל בתוך תוכם קשה לאחד מהם, כי זה לא מלב שלם, והאהבה אינה חזקה, ויש לו ערעורים על כך, וכל תזוזה או מכרה הם מרגישים סדק או שבירה.

מה כדאי להם לעשות ?

נראה כי הדבר העיקרי שכדאי להם לעשות זה לפתוח בחיזור מחדש. לצאת האחד עם השני לדייטים; לדבר יותר לעמוק; להזכיר לעצמם כמה הם כן חשובים האחד לשני; לעשות מחוות קטנות; להסכים להשקיע בקשר; לפעמים גם לומר דברים האחד לשני אפילו שהלב עדיין לא שלם אתם, אלא רק באופן חלקי, וכדו'.

את בוודאי יכולה להעשיר את הרשימה.

ועכשיו – בדקי האם את יכולה לעשות את אותו הדבר (זה כמובן לא זהה לחלוטין) גם בחיי האמונה שלך. להתחיל מחדש. לדבר יותר עמוק באמונה. להזכיר לעצמך כמה היא כן חשובה לך. מה את מוכנה להשקיע למען הקשר המיוחד הזה עם הקב"ה. לומר דברים שמזדהים איתם, אבל רק באופן חלקי, וכדו'.

הרבה דברים תוכלי ללמוד מהקשר שבין איש ואישה. זה כמובן לא אותו הדבר, אבל זה כלי טוב להעשיר את העולם האמוני והרוחני שלנו.

וכאמור, אם תרצי להמשיך – בשמחה.

כל טוב וחג שמח

כתבות נוספות