שאל את הרב

מה עושים בדייט הראשון עם חבר ילדות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 27/12/22 01:45 ג בטבת התשפג

שאלה

היי.

יש בחור שאנחנו צריכים תכף לצאת לדייט ראשון אחרי שהציעו לי אותו,העיניין הוא שאנחנו מכירים אחד את השניה מהשכונה , ובכללי מכירים ואפילו קצת היה עיניין בנינו שהיינו קטנים ,השאלה איך להגיע לדייט הזה הרי יש כבר משהו קטן בלב ,איך אפשר באמת לבחון אותו ולא ללכת אחרי הלב כבר בפגישה הראשונה ,ומה לבחון בדייט ראשון ? על מה לדבר אם אנחנו כבר מכירים הרי טוב .

תודה מראש

תשובה

היי, שלום לך :)

מהשאלה שלך נשמע שאת בשלב מעניין בחיים, כזה שמעלה תהיות, תחושות וסקרנות. המשהו קטן הזה בלב שציינת בהחלט מתאים וטבעי. בעייני חשוב וטוב להיות מודעים אליו ולעובדה שהוא קיים. הוא חלק ממי שאנחנו, מהרגשות שלנו. לדעת להפריד בין הרגש הזה לשכל, למה שאני חושבת שנכון לעשות- גם זה חשוב, בוגר, ולא תמיד קל. וטוב שזה מוחזק לנו בראש.

התייחסת להיכרות שלך עם מישהו מהשכונה שאתם מתכוונים לצאת יחד. יש לנו בחיים כל מיני סוגי היכרויות- חברים/שכנים/משפחה/עמיתים לעבודה ועוד. כל אחד אנחנו מכירים ברמה אחרת. יש היכרות שטחית, יש עמוקה, ויש בין לבין.

באופן ספציפי, שווה לחשוב מה סוג ההיכרות שלנו עם אותו אחד. אני הרי לא מכירה אותו ביום יום, בצורה רציפה, כמה שעות ביום אנחנו ביחד, אם בכלל?. אולי יצא לנו לראות אותו מדי פעם, אבל עד כמה אנחנו יכולים לומר שאנחנו מכירים טוב? האם העובדה שאני מכירה אותו מהשכונה מעידה שאין עוד מה לגלות?

יש משפט קלישאתי ונכון- 'כל אחד הוא עולם'. ואני אומרת- עולם זה דבר גדול (וואלה? גילית לי את אמריקה). אבל להכיר אותו לוקח זמן, וגם אם נדמה לנו שאנחנו מכירים אותו כבר, סביר שנמצא עם הזמן איים ואזורים קטנים שלא היכרנו (חיוביים, וכאלה שפחות). זה חלק מהעניין ומהסקרנות, זה משהו שלוקח זמן, ותמיד יש עוד מה לגלות. זה מסע מעניין ששווה לעבור אותו.

מלבד ההיכרות- שהיא חשובה בפני עצמה, ועושים אותה בעיקר בדייטים הראשונים (כמובן שלא רק), חשוב גם לבדוק מה החיבור שלנו עם אותו בנאדם. יש התאמה ביננו? נוח לי להיות לידו? לדבר איתו? לשתוק איתו (במידה, לא בהגזמה)?

אלה נקודות חשובות שבעיני כדאי לבחון אותם בהתחלה.

אז מה אפשר לעשות?

חשבתי על כמה כיוונים שתוכלי לשקול ואם באלך, אפילו לעשות.

1. רשימה/זרימה- תלוי מה מתאים

אם את אדם שאוהב להגיע כשהוא יודע מה הוא הולך להגיד, הייתי מציעה לשבת בזמן רגוע ולכתוב לעצמי על דף שאלות ונושאי שיחה שמעניין אותי לדבר עליהם איתו. כמובן שלא חייב להשתמש בכל השאלות, ותמיד אפשר להוסיף אחרות. אבל לפעמים מרגיע יותר להגיע עם "שק" מלא ומעניין. השאלות כמובן לא חייבות להיות ברומו של עולם. אפשר למשל לשאול: מה החלום שלך? איזה דמות חשובה ומשמעותית בחיים? מה אתה עושה בזמנך הפנוי? תחביבים, החלפת מידע בסיסי על עצמכם – הרקע שלכם, מוזיקה שאתם אוהבים, איפה גרתם בעבר, מקומות אליהם נסעתם, חברים טובים וקרובי משפחה אהובים, לימודים או עבודה, חברים משותפים. נושאים כאלה יכולים לתת בסיס לשיחות עמוקות יותר.

נקודה נוספת וכיפית היא פשוט לזרום עם השיחה. להתחיל בסמול טוק בכיף, ותוך כדי "לבחון" אותו. לא במובן של שופט שנותן ניקוד על כל פעולה, אלא בקטע של להבין מי עומד לפנינו. לא להגיע עם אג'נדה מסוימת, או לו"ז, או שאלות מוכנות. יותר להבין קצת מה המידות שלו, על חיוך, ג'נטלמניות, הקשבה, סבלנות, ועוד דברים שרואים תוך כדי, לאו דווקא מתוך תוכן של שיחה, יותר "בין השורות".

2. רגש? שכל

כתבת שאת רוצה באמת לבחון אותו ולא ללכת אחרי הלב כבר בפגישה הראשונה. לדעתי מורכב להניח את הרגש בצד לגמרי, אבל נוכל להיעזר בעצמנו ולהגיע לפגישה עם מטרה שהצבנו בראש, שכרגע מה שחשוב לי הוא להבין איך אני מרגישה במחיצתו, מהם תחומי העניין שלו, מה משותף? מה שונה? עד כמה זה שונה? ברגע שיש לנו מטרה מול העיניים ואנחנו ממוקדים, אנחנו פשוט ממוקדים (משפט חכם, אה). כמובן שחשוב לתת מקום לרגש, אבל לא לתת לו את כל המרחב, זה לא הזמן. ההתחלה היא בעיקר כדי לראות אם יש חיבור.

3. תמיכה

זו תקופה שיכולה להיות מאתגרת ומבלבלת. כדאי ושווה להיעזר באנשים קרובים. אם זה משפחה, חברות קרובות, מדריכה, דמות שאני סומכת עליה. לדבר על זה, לשתף, להתייעץ. זה מקל מאוד לדעת שמישהו עובר יחד איתך את החוויות.

באותה נשימה, מזכירה שאנחנו ממשיכים להיות כאן. אני מזמינה אותך בחום לחזור אלינו דרך תשובה חדשה באתר בקישור הזה: https://www.makshivim.org.il/ask-away. חוץ מזה, אנחנו זמינים גם בשיחת טלפון: כוכבית 8298, וגם בווצאפ במספר: 052-468-3927. אל תהססי לשלוח הודעה, לעדכן איך הולך, להתקשר, או לשמור אותנו באנשי קשר. נשמח לדבר איתך.

מאחלת לך ממש בהצלחה, ושתצאי בתחושות ברורות ומדויקות כמה שאפשר :)

הילה

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות