שאל את הרב

מספרי מלאכים

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 21/12/22 15:05 כז בכסלו התשפג

שאלה

שלום רב,

בשנה האחרונה אני רואה המון מספרי מלאכים, . בתדירות גבוה מאוד לפעמים מעל 5 פעמים ביום. לפעמים שואלת את עצמי אולי אני סתם מדמיינת. כשיצאתי מבית החולים השבוע (סבא שלי מאושפז) יצא במונה של המונית 777 שאפילו נהג המונית הפנה את תשומת ליבי לכך. שאלתי היא : ייתכן שזה בכלל לא מספרי מלאך אלא שדים שמנסים ״לעבוד עלי״ להאמין להם. אני מאוד חרדה כרגע שחטאתי בצורה כלשהי ונתתי להם כניסה לחיים שלי ושככה הם עובדים עלי.

אני לא מרגישה בנוכחות רעה אבל אבא שלי חלה בסרטן וסבא שלי כרגע מאושפז מקורונה. פוחדת מאוד שעשיתי משהו רע והם חולים בגללי.

תודה וחג שמח.

תשובה

בס"ד

שלום רב,

למיטב ידיעתי מספרי מלאכים איננו מושג יהודי. הוא מגיע מעולמות אחרים, זרים לנו.

אני מבין שהמתח שלך, בגלל הדאגה לבריאות של אבא וסבא שלך, מעורר בך מחשבות על מלאכים ושדים. זה טבעי מבחינה רגשית אבל שגוי מבחינה אמונית. תשאירי את האמונות התפלות הללו מחוץ לעולמך.

את לא צריכה לפחד שמישהו חולה או סובל בגללך. המחשבה הזאת זרה לעולם היהדות. הקב"ה לא מחפש להתנקם בחוטאים, לכן לא יעניש בני משפחה בגלל חטאים של אחרים. יחזקאל הנביא קובע (פרק יח פסוק כ) שכל אדם משלם את מחיר התנהגותו, אף אחד לא נענש בגלל האב או בגלל הבן:

"הַנֶּפֶשׁ הַחֹטֵאת הִיא תָמוּת

בֵּן לֹא יִשָּׂא בַּעֲו‍ֹן הָאָב וְאָב לֹא יִשָּׂא בַּעֲו‍ֹן הַבֵּן

צִדְקַת הַצַּדִּיק עָלָיו תִּהְיֶה

וְרִשְׁעַת רשע הָרָשָׁע עָלָיו תִּהְיֶה.

הפחדים שלך הם תוצאה של הדאגות. הדאגות הם בגלל האכפתיות והרגישות שלך לשלומם של קרוביך. הרגישות וההתגייסות שלך, מעניקים לך זכויות רבות בשמים, משם תשאבי כוח וגבורה להמשיך לתמוך בכל הזקוק לעזרתך.

את הכוחות הנפשיים - רגשיים שלך תקדישי לתפילות ואמירת תהילים, כך תדעי שאת עושה את מה שביכולתך בחומר וברוח להיטיב לאביך וסבך, מכך יסתלקו ממך כל המחשבות הרעות והפחדים.

גם אני מצטרף לתפילה לרפואת אביך וסבך במהרה בימינו אי"ה.

כתבות נוספות