שאל את הרב

צניעות וזוגיות וכאב

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 12/12/22 08:58 יח בכסלו התשפג

שאלה

שלום הרב ותודה רבה,

אני נשואה ואם לארבעה ילדים.

בעלי אדם עם לב טוב בגדול ועם ערך עצמי נמוך.

הזוגיות שלנו ידעה תקופות של קרבה רבה ואהבה וגם משברים, אך באופן כללי המגמה חיובית ויציבה.

בעלי סיפר לי השבוע ברגע של גילוי לב שמדיי יום עולות לו מחשבות מיניות רבות אודות נשים שהוא פוגש.

האם זה סביר?

האם יש לרב עצה? לו ולנו?

אציין שהקשר המיני ביננו טוב לתחושת שנינו.

תודה

תשובה

שלום וברכה

ראשית, ברכה וחיזוק להעצמת והגברת הקשר ביניכם.

את הצעד הראשון כבר עשיתם. יש כנות ביניכם. בעלך סיפר לך את האמת העוברת עליו. אפשר שהיא קשה לעיכול, אך שמחה גדולה מעצם העובדה שאתם מדברים על כך. זהו המבוא הטוב לתיקון וחיזוק.

האם העובדה שיש לאדם מחשבות מיניות על נשים אחרות סבירה ? הדבר מאוד שונה מאדם לאדם. עצם העובדה שהתורה מזהירה מפני הליכת גבר לאשת אדם אחר מעידה על כך שהתופעה הזו מוכרת לתורה, והיא קיימת בעולמם של בני אדם. סביר להניח שגם להפך, שהלוא הנביאים מלאים דימויים של אישה הנוטשת את בעלה והולכת אחרי מאהבים.

עולם התחושות, הרגישות, המיניות, התאוות וכדו׳ - אינם נוטשים את האדם בשעה שהוא נישא.

הגדולה היא מה עושים עם זה. בדיוק בפרשת השבוע עסק בסוגיה זו ר״י אברבנאל, בניסיונו להבין מפני מה פחד יעקב אבינו מעשו, שהלוא הוא נושא בחובו הבטחה אלוהית.

והוא הרחיב את דבריו וקבע כי הנדיב אינו זה שלא תאב לכסף, אלא זה שמתגבר על תאוותו זו ופועל לאור הדברים הנכונים והטובים שצריך לפעול לאורם; הצנוע והנאמן אינו זה שלא עולות מחשבות בראשו, כי אם זה הפועל כדי שמחשבות אלו לא רק שלא יעמעמו את הקשר שלו לאשתו, אלא שידחפו אותו להעצים את הקשר הזה.

ואכן יש לכם הזדמנות. זוג שמקיים קשר כן ועמוק ומקדיש זמן נוסף לביסוס הזוגיות, לחזרה לחיזור שהיה עוד לפני שהתחתנתם, לדרכים נוספות שעוד לא בניתם בתוך הדבקות שלכם האחד בשני, ועוד ועוד.

הצעה היא אפוא להפוך את הכאב ואת הטלטול לקריאה, ואת המבוכה למשהו שיעצים ויגביר. זו הדרך הרוחנית הטובה ביותר לרוב המשברים.

האם אתם יכולים ללכת בדרך זו ?

כל טוב

כתבות נוספות