שאל את הרב

אמא ובת חוזרת בתשובה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 25/11/22 09:31 א בכסלו התשפג

שאלה

שלום כבוד הרב.

יש לי שאלה אני חזרתי בתשובה לפני כ7 שנים ואני מאוד מאושרת במקום שאני נמצאת, נהפכתי לבן אדם יותר טוב בן אדם מכיל בן אדם מקשיב בן אדם עם נתינה, בקיצור מאושרת.. אמא שלי נמצאת בקצה השני מבחינת הדת היא קיצונית בחילוניות שלה.. קשה לה לקבל את זה שאני שונה ממנה מבחינת אופי ומבחינת השינוי שעברתי, אני בחיים לא שפטתי אותה ואת הדרך שלה והיא כן היא אומרת כל השינוי שעברתי מרחיק אותה ממני .. אני כל כך משתדלת לדבר איתה לעשות איתה שיחות אבל זה כמו לטחון מים לצערי מה עלי לעשות אשמח לקבל עצות

תודה מראש

תשובה

שלום

ראשית, אשרייך על הדרך המדהימה שעברת ושאת עוברת. זה מאוד משמח לקרוא עד כמה דרך האמת מרוממת ומשמחת אותך. ב"ה.

אני חושב שאת צריכה להשתדל שהקשר והשיחות עם אמא יהיו כמה שפחות בנושאים שבהן אתן לא מסכימות, אלא לחפש דברים משותפים או חוויות שטוב לדבר עליהם. אם היא מנסה לגרור למקומות של ויכוח ועימות, לא להיגרר, אלא בכבוד רב להקשיב ולא להיכנס לוויכוח. כמובן, לא לתת מקום שיובן שאת מסכימה למשהו שהוא נגד התורה, אבל לברוח מהעימות, ואם צריך, אז להגיד לה בנעימות שאת אוהבת אותה ולא רוצה לפגוע בקשר איתה על ידי ויכוחים.

העיקר הוא, דווקא מתוך התשובה והקשר לתורה, לחזק את הקשר איתה ולהרבות בכבודה. גם כי זו המחויבות שלך בתור שומרת תורה ומצוות, וגם כי זו הדרך שלך לקדש שם שמים וליצור חיבור ואהבה.

בע"ה מתוך הרצון הטהור שלך תזכי שהקב"ה יצליח בידך את הדבר הזה

בהצלחה, חודש טוב ושבת שלום

כתבות נוספות