שאל את הרב

מחשבות מיניות על חבר בישיבה: איך לעצור את זה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 23/11/22 21:07 כט בחשון התשפג

שאלה

שלום.

לאחרונה צצות לי בראש המון מחשבות מיניות לגבי מעשים מיניים עם בנים אחרים (אני בן), ופעם אחת בטעות שפכתי זרע לבטלה בזמן שאני חשבתי על חבר מהישיבה שלי כששנינו בלי בגדים. אני מרגיש שיש בי איזשהו יצר מזוהם שגורם לי לחשוב ולעשות את על הדברים האלה. איך אני נפטר ממנו?? לא בא לי שהמשפחה שלי תדע... בא לי לא לחשוב על בנים בצורה הזאת יותר...

תשובה

שלום לך.

היצר שאתה מרגיש הוא לא מזוהם אלא טבעי מאוד. קוראים לו "היצר המיני". אתה צודק שהוא מרגיש לנו קצת חזק וקצת אגרסיבי, לפעמים הוא תופס אותנו לא מוכנים. ועדיין הוא טבעי ובריא. אנחנו לא מפחדים ממנו (:

איך זה שאתה חושב בצורה מינית על בנים?

אפשר להמשיל את היצר המיני ליצר האכילה. גם הוא יצר טבעי ובריא. אמנם לפעמים, כמו ביום כיפור, היצר אומר לנו לאכול, ואנחנו לא מקשיבים לו. או כשבא לנו גלידה חלבית אחרי שווארמה, ואנחנו מסבירים ליצר שעוד מעט, לא עכשיו. אבל בשום מצב אנחנו לא מרגישים שאנחנו רעים בגלל שאנחנו רעבים כשלא מתאים. אותו הדבר עם עמיניות.

יצרים קשורים בחשיפה. כשאנחנו חשופים למשהו, יש סיכוי שהיצר יגיד לנו: כן, כזה בא לי! אם אתה רעב ועובר ליד מאפייה, סביר שיתחשק לך בורקס ולא שווארמה. גם אם אתה אוהב שווארמה הרבה יותר מבורקס.

אותו הדבר עם היצר המיני. הוא פועל בתוכך, מתבשל, מחפש פורקן. זה טבעי. כמו רעב. ומה לעשות שאתה לומד בישיבה, ויש סביבך בעיקר בנים ופחות בנות. הרבה בורקס ופחות שווארמה. ולכן לפעמים, מה לעשות, הראש הולך לשם. זה לא "הופך" אותך אוטומטית לכזה שנמשך לבנים ורק לבנים.

אז מה אפשר לעשות?

1. לא למהר

הלחץ שלך מאוד מובן. אנחנו כאן כדי להגיד לך: זה בסדר שאתה מרגיש ככה, וזה לא גורם שום נזק. אל תזדרז לקפוץ למסקנות. ההתפתחות וההתבגרות שלנו הם תהליך מתמשך. קח נשימה. סבלנות. זה יהיה ממש בסדר.

2. לאזן חשיפה

אם אתה נמצא כמעט כל הזמן עם בנים, ומעט מאוד עם בנות, אתה יכול להחליט לשנות את זה. אולי לשקול ללכת לאיזו תנועת נוער, אולי להתנדב. זה לא בהכרח אומר שתהיה בסביבה לא צנועה ותעשה דברים לא צנועים. הצניעות היא חשובה. אתה יכול לבחור פעילות שמתאימה להשקפה שלך ושל ההורים, ולבדוק האם זה עוזר לך להרגיש טוב יותר.

3. לכוון למקום הרצוי

בדור שלנו זה די בלתי נמנע להיחשף למיניות לא בריאה. פורנוגרפיה ברשת, פרסומות, חדשות.. כולנו ניתקל בזה פה ושם. אין מזה באמת מפלט מוחלט. התשובה היא לא רק הסתתרות, אלא גם היערכות. מה נעשה כשניתקל בזה, ואיך נאזן את המיניות הלא בריאה עם מיניות בריאה.

למשל: להזכיר לעצמנו שמה שאנחנו רואים או חולמים זה לא בהכרח הדבר שהכי כדאי לנו לעשות. זה לא משקף זוגיות טובה או מיניות שבאמת מביאה סיפוק. זה לא אומר שיותר לא נחשוב על זה, אבל תמיד נזכיר לעצמנו שזה לא דבר מציאותי שאנחנו מכוונים אליו. ובמקביל, אפשר לחשוב מה כן: איזו זוגיות היית רוצה שתהיה לך, איזו אינטימיות עם בת הזוג, איך תדברו, איך תנהגו, וכו'. כלומר לא רק לבלום את הרע אלא גם להזמין את הטוב. כי ככה או ככה, גיל ההתבגרות מלווה בלא מעט המתנה למימוש של חשקים ורצונות. של הזדמנויות שעדיין לא נפתחות. זה קצת מתסכל, אבל לא בלתי אפשרי לעבור את זה בשלום.

לסיכום: מיניות היא עולם עצום ומגוון. היא מתפתחת יחד איתנו, בגיל ההתבגרות וגם אחר כך. אצל כל אדם היא מקבלת צורה קצת שונה, וזה בסדר. ברוב המקרים המיניות שמתגבשת היא נורמלית וטובה, ואפשר להיות שמחים איתה. המפתח הוא לא למהר לשפוט את עצמנו, להזכיר לעצמנו שאנחנו טובים, ושיש לנו עוד דרך לעבור. ואתה לא חייב לעבור אותה לבד. אנחנו כאן איתך, ונשמח לשמוע מה דעתך על התשובה ואיך הולך. אפשר כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

בהצלחה!

אוהד

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות