שאל את הרב

נשים בתפקיד של גברים

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 24/10/22 20:17 כט בתשרי התשפג

שאלה

שלום לרב!

האם נמצאה פירצה בדין ואפסו גודרי גדרות שישנן נשים המשרתות בצבא הישראלי ואין היום מוחה? אנו רואים נשים המשמשות בתפקיד של גברים נהרגות ונפצעות בעת מילוי תפקידן, ולא שמעתי קול מחאה מפי אף מכהן בקודש אודות דבר זה, ואין גודר את פרציהן של אלו, ודומה שהציווי "לא יהיה כלי גבר על אשה" ולהיפך אבד עליו הכלח ושייך לזמנים אחרים, ושהשלימו הם עם המצב.

אנו לומדים אודות אשת חבר הקיני שהרגה את סיסרא שלא בכלי מלחמה ומשבחים ענין זה, אבל על בנות ישראל התמימות והצעירות שמחזיקות ברובים ואמצעי משחית למינהם אנו שולחים למקומות הכי מסוכנים ואפשר להרֵיגה ע"י גדר הדחויה של זמנינו (החילונים המתיימרים להיות לנו למגן ולחומה), ואנו שאיננו מוחים על כך כנראה שותפים לפשע נגד הצעירות הללו, ולעבירה אצל ההשגחה.

כולנו זועקים מרה על ענין השבת, אבל על ענין חמור זה, שהוא תועבת ה' אין פוצה פה. ואני שואל: האם יש מי שפסק (ולא ידוע לשכמותי, או שלא נתפרסם) שמותר לאשה להיות חיילת כגבר?

בתודה מראש!

תשובה

בס"ד

שלום רב,

יש רבנים שבאופן גלוי מעודדים שרות צבאי של בנות. ואף שירות קרבי.

אני אישית מתנגד לחלוטין לשירות צבאי - אבל בשונה מחילול שבת שההתנגדות אליו כמובן היא ללא עוררין, כאשר יש רבנים שתומכים בשירות הצבאי - נפגמת חזית ההתנגדות.

להלן קישור למסמך התומך בשירות צבאי של נשים - גם שירות קרבי!

מציינים שם את הנימוקים ההלכתיים של התומכים.

https://www.beithillel.org.il/post-29/

כתבות נוספות