שאל את הרב

מתביישת באמא בגלל פער הגילאים בינינו

חדשות כיפה חברים מקשיבים 28/10/22 05:56 ג בחשון התשפג

שאלה

שלום וברכה!

תודה רבה על האפשרות לשאול ולקבל תשובות!

בעוד זמן מה יש לנו ערב אמהות ובנות, כל האמהות של הבנות באולפנא מגיעות ועושים כל מיני דברים ביחד...

אבל אני מתביישת באמא שלי.. אני הכי קטנה בבית ואמא שלי ילדה אותי מאוחר אז ככה שאמא של די מבוגרת וזה מביך אותי ממש!

אמא שלי היא גם מישהי 'של פעם' והיא לפעמים מדברת, או אומרת דברים שיושבים לה על הלב אבל זה לא תמיד לעניין וזה ממש מביך אותי וכל הערב אמהות ובנות אני רק מפחדת שיהיה סיטואציה מביכה (כמו שקורה רוב הפעמים שאני נמצאת איתה).

וזה גם הסיבה שאני לא מביאה בנות הביתה וכו...

אני ישמח שתעזרו לי.. תודה!!!

תשובה

שלום לך ותודה על השאלה!

ההרגשה שאת מתארת בשאלה שלך, בושה באנשים קרובים אלינו ודאגה לגבי האופן שבו ההתנהגות שלהם תשפיע על הדימוי החברתי שלנו, משותפת להרבה מאתנו. אנחנו לא יכולים לשנות את האנשים שסביבנו למרות שלפעמים היינו רוצים את זה מאוד. אמא שלך לא תשתנה והדבר היחיד שאת יכולה לעשות זה לבחור לשנות את ההסתכלות שלך עליה.

לפעמים כשאנחנו חסרי ביטחון כלפי דבר מסוים נראה לנו שאנשים אחרים שמים לב אליהם הרבה יותר מהמצב האמיתי. תנסי רגע לחשוב איך את היית מגיבה לסיטואציה דומה בה אמא של חברה שלך הייתה אומרת דברים דומים. מין הסתם שלא היית מקדישה לזה יותר משניה או שתיים של מחשבה (וגם זה לא בטוח). דברים שנראים לנו גדולים ומביכים פשוט עוברים על יד אחרים כי האמת, אנחנו לא כאלה מעניינים כמו שאנחנו חושבים.

אם תסתכלי על כל הטוב באמא שלך נקודת המבט שלך תשתנה .את יכולה לנסות לחפש את הצד החיובי של הדברים שאת תופסת כמביכים, אולי העובדה שאמא שלך מבוגרת יותר היא דווקא יתרון? יכול להיות שהיא פחות לחוצה מאימהות של חברות שלך או שיש לה יותר זמן להקדיש לך. יתכן כי העובדה שהיא נהנית לדבר במעגלים דווקא מקרבת אליה אנשים או עוזרת לשבור את הקרח במקרה של קבוצה יותר ביישנית.

בקשר לזה שאת לא מביאה חברות הביתה, כדאי שתחשבי על זה, להימנע מדברים מסוימים בגלל החשש הזה גורם לך להפסד. להרבה מאתנו קשה להכניס חברים הביתה מסיבות שונות, יש כאלה עם בית מבולגן, עם אחים קטנים שמשתוללים או רעש. זה בסדר, כי אין בית מושלם ואין משפחה מושלמת. כשאת נותנת לאנשים להיכנס אליך הביתה את פותחת להם עוד דלת להתקרב אלייך ולראות עוד צדדים שהם לא נחשפים אליהם בדרך כלל. דווקא כשאת מוותרת על הצורך לשמור על תדמית מושלמת את מאפשרת לעצמך להתקרב באמת אל אחרים.

כמובן שלמרות שלא תוכלי לשנות את אמא שלך יש ערך גדול בלדבר על הדברים ולהעמיק את הקשר שלכן גם במצבים חברתיים. אם ישנם נושאים ספציפיים שתשמחי שעליהם אמא שלך לא תדבר (נגיד עניינים אישיים שלך) את יכולה לבקש ממנה בצורה עדינה ומכבדת שאת מעדיפה שהיא לא תעלה אותם כי את מעדיפה שהם יישארו פרטיים. במקרה כזה הגיוני שהיא תכבד את הבקשה שלך ותעזור לך להגיע לערב בשמחה ועם פחות חששות.

בכל מקרה את תמיד מוזמנת לפנות אלינו בטלפון כוכבית 8298 לספר איך הולך, לעדכן, וגם להיעזר בנשות המקצוע במוקד בכל שאלה. אפשר גם בווטסאפ, במספר: 052-468-3927. וכמובן גם לשאול שאלות נוספות באמצעות האתר makshivim.org.il/ask-away . נשמח לדבר אתך!

בהצלחה!

עדי

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות