שאל את הרב

מיואש מנפילות בשמירת הברית - מה התיקון?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 23/10/22 03:04 כח בתשרי התשפג

שאלה

שלום הרב

אני בן 15 ולא מצליח להתגבר על פגם הברית בכלל. כל פעם שיש לי נסיון אני נופל וזה מצער מאוד ואני פשוט לא יכול להפסיק עם זה וזה פשוט הורס אותי

האם אפשר לתקן את זה ואיך

אני יכול להגיע לעולם הבא?

תודה מראש

תשובה

הי.

יש בעולם נפילות. מכל מיני סוגים. זאת לא הפתעה, ולא תקלה. זה שיש נפילות, זה לא אומר שהכל אבוד, ושאנחנו לא בסדר. יש לנו כוונות טובות, ואנחנו עושים כמיטב יכולתנו. וכל היתר - לא בידינו, ואין מה לדאוג מזה יותר מדי.

להפסיק ליפול בתחום מסוים באופן מוחלט - זה יכול להיות קשה. במיוחד בתחום של מיניות ושמירת הברית, שנוגע בעניינים מאוד יסודיים בנפש שלנו. יצר המין הוא חשוב ביותר. לכן לא תמיד קל לעשות בו התאמות ולהשקיט אותו כשלא מתאים לנו שהוא יתעורר. ושוב: זה ממש לא סוף העולם. כולנו נוךלים לפעמים, ביצר הזה ובכלל. לכן אנחנו בני אדם. יש לנו תקלות, ויש לנו (הרבה יותר) הצלחות. אז תזכיר לעצמך לא לצפות מעצמך ליותר מדי. אתה בסדר כמו שאתה, ואתה כל הזמן לומד איך להשתפר. בהמון תחומים, לא בתחום אחד. רק תחשוב על עצמך לפני שנתייים או שלוש. כמה שונה היית.

התיקון הוא דבר ראשון: לא ליפול לייאוש. לא לתת לנפילה לשכנע אותך שהמצב לא בסדר. המצב מאוד בסדר. רוב היום שלך לא מורכב מנפילות, אלא מעשייה שאתה שמח בה. שים לב ותזכיר את זה לעצמך ברגעים של הנפילה. זה יכול לעודד ולחזק אותך. וזאת האמת! לא סתם מחמאה.

דבר שני: לא לתת לנפילה להגביל אותך ולחסום אותך מעשייה משמחת. תכננת ללכת לתפילה ונפלת קצת לפני? לך לתפילה בכל זאת. תכננת לאכול? לך תאכל. כנל לגבי חברים, משחקים, כל מה שבא לך. וגם אם לא תכננת משהו, ונפלת - קום כמה שיותר מהר, ולך לעשות משהו. אל תשקע במחשבות. התיקון הכי מעשי הוא עשייה חיובית, לעצמך או לאחרים.

דבר שלישי: תמשיך לשתף אותנו ולדבר על מה שאתה מרגיש. אל תישאר עם זה לבד. כי כל הבנים (וחלק גדול מהבנות) נופלים בדברים שקשורים במיניות. כולם. אלא שהרוב מתמודדים עם זה לבד, וזה לא כיף. החוכמה היא לשתף, להיעזר, לדבר. בשביל זה אנחנו כאן.

"כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא". לא משנה מה עשינו, למה ומתי. זה מוגדר מראש. ולכן תזכיר לעצמך שאין סיבה לדאגה, ויש לך עוד המון שנים נפלאות לעשות טוב ולהרגיש טוב, להתפתח, לגדול, ולדייק עוד יותר את היצר המיני המבורך שלך, בצורה טובה ומתאימה.

מאוד מוזמן להמשיך לשתף אותנו ולעדכן איך הולך. אפשר כאן באתר בשאלה חדשה:

makshivim.org.il/ask-away

וגם במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298.

בהצלחה!

אוהד

מוקד חברים מקשיבים

כתבות נוספות