שאל את הרב

אמא

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 12/10/22 19:32 יז בתשרי התשפג

שאלה

אמא שלי לא אוהבת אותי, אמא שלי תמיד עושה אפליות ביני לאחיות שלי אף פעם לא אומרת לי שהיא אוהבת אותי, להן כן...

שאני רב איתה היא אומרת לי שאני לא הבן שלה צורחת ומקללת אותי

ההורים שלי ובתקופה האחרונה רבים מלא ויש מלא אווירה עכורה בבית...

לא שאני צדיק גדול, אני גם מתגרה בה ומציק לה אבל אני מרגיש גם מתי שאני ב"שלום" איתה שהיא לא אוהבת אותי

חשוב לי לציין שהיתה לה ילדות ממש קשה ושאמא שלה נפטרה לפני משהו כמו 12 שנים ומאז היא אומרת לי מלא אין לך מושג איך זה לחיות בלי אמא.

אני מבין שהיו לה חיים קשים אבל למה אני צריך לסבול???

מה אפשר לעשות כדי שהיא תאהב אותי???

ממש אשמח לתשובה

תשובה

בס"ד

שלום רב,

אני קורא בצער ובכאב את דבריך.

ההרגשה שלך שאמא שלך לא אוהבת אותך, היא הרגשה קשה מאוד, מעיקה ומאיימת.

אתה מתאר את ההרגשה הזאת מתוך מציאות של מתח רב, כעסים ומריבות בבית בכלל, ובינך לבין אמך בפרט.

התיאור שלך מביא אותי לחשוב שאולי ההרגשה שלך שאמא שלך בכלל לא אוהבת אינה מעידה על כך שבליבה פנימה היא לא אוהבת אותך, אלא שמרוב מתח וכעסים היא לא מבטאת כלפיך את האהבה שלה אליך.

אתה מעיד על כך שאתה מתגרה ומציק לה, יתכן שהמעשים הללו שלך דוחפים אותה לכעסים שמדחיקים לחלוטין את האהבה, ולכן אתה מרגיש שאמך לא אוהבת אותך.

אמנם אתה טוען שגם כאשר אתם 'בשלום', אתה לא מרגיש שהיא אוהבת אותך. אבל אולי הזמן שאתה בשלום עם אמך אינו מספיק כדי להחזיר אותה לאווירה של קרבה ואהבה.

מתוך הדברים הללו עולות שתי פעולות שאפשר לעשות כדי שהיא תאהב אותך. הן קשורות אחת בשניה - צריך לעשות את שתיהן כדי לגלות את האהבה של אמך כלפיך.

1. צריך להביא שלום וקרבה בינך ובין אמך. אני מבין שאי אפשר לצפות ממך 'להתהפך' ביום אחד וממצב של מתח וכעס להגיע פתאום לשלום וקרבה, אבל אתה חייב להתחיל לבנות קשר אחר לגמרי עם אמך, קשר של שלום וקרבה שיחזק אותה וישמח אותך.

אני בטוח שאם תתבונן ותחשוב על גורמי המתח והכעס ביניכם, תראה שיש הרבה דברים שאם תעשה אחרת - האווירה בינך לבין אמך תשתנה לטובה.

אם אתה רוצה להרגיש שאמך אוהבת אותך אתה צריך להשקיע מאמץ גדול בכיוון הזה. אחרי שתתחיל להתנהג אחרת, אם תצליח לעשות שינויים משמעותיים, אני בטוח שכעבור שבועות מעטים תרגיש גם שינוי ביחס של אמך כלפיך.

בנקודה הזאת תעבור לפעולה השניה:

2. אחרי שעשית שינויים משמעותיים, והמתנתה מספר שבועות, לראות אם אמך מתחילה לבטא אהבה כלפיך, תכתוב לה מכתב יפה ובו תספר לה על העניין. תכתוב שהרגשת שהיא לא אוהבת אותך, שקבלת עצה לשנות את ההתנהגויות שמרגיזות אותה, שעשית כך, ושאתה מבקש עכשיו לפתוח דף חדש בקשרים שלכם. אתה מעוניין להתנהג אחרת, להיות ילד שונה ממה שהיית קודם ואתה מבקש להרגיש שהיא, אמך, אוהבת אותך, שהיא תבטא זאת כלפיך.

אני מעריך ששתי הפעולות הללו יגרמו לאמך להתנהג אחרת ואתה תזכה להרגיש שהיא אוהבת אותך.

מתפלל עבורך שתצליח בעזרת השם.

כתבות נוספות