שאל את הרב

איך אפשר לאהוב את עצמי באמת?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 23/10/22 02:39 כח בתשרי התשפג

שאלה

אני בת 15

לפעמים אני מרגישה שאני הכי אוהבת את עצמי, בטוחה במראה ובגוף שלי, שמחה בטוב שבי, ומתהלכת בטוב בעולם ולפעמים לא!!!וזה מתחלק לשתיים- לפעמים אני משדרת שכן שאני בסבבה וזה לא נכון ולפעמים באמת שום דבר לא בטוח וגם לא מציג בטוח או אוהב...

איך אפשר לאהוב את עצמי באמת בלי מסיכות לעצמי ואהבה שאינה תלויה בדבר- נכון יש תרגיל המראה, ויש גם את זה שכותבים על עצמך דברים טובים או שואלים את הסביבה- העניין הוא שאני מודעת ולפעמים קשה לי לאהוב- אפילו את הגוף שלי...

מה עושים ואיך אוהבים אותי באמת???

תשובה

הי!

אהבה עצמית וביטחון עצמי - אלה יעדים מצוינים, ומרכיבים מאוד משמעותיים באישיות שלנו. החוסר בהם יכול להיות מאוד מורגש ומציק. ולכן טוב שאת מודעת לנושא, ומחפשת לחזק אותו ולהעצים את עצמך.

באופן טבעי, אנחנו אוהבים את עצמנו. תינוק ופעוט ואפילו ילד - כולם אוהבים את עצמם בלי שום שאלה. ואגב, הם אוהבים גם בני אדם אחרים. אכפת להם מהם. יש להם אמפתיה. לא צריך ללמד אותם את הדברים האלה. אלא מה? לפעמים החברה מלמדת אותם את ההיפך. ואז מתחילות הבעיות. החברה לפעמים מלמדת אותנו לעשות השוואות, מגדירה מה "שווה" יותר או פחות, ואז קל להרגיש שאנחנו "לא מספיק".

לחברה יש גם דרישות ותביעות. ככל שאנחנו גדלות, יש יותר דרישות. לימודים, מטלות בבית, ועוד אמות מידה שבהן חשוב להורים ולבי"ס שנצטיין ונצליח. וזה מקשה לפעמים עוד יותר לקבל את עצמנו כפי שאנחנו, ולאהוב את עצמנו בלי תנאי. זה לא סותר את הרצון בחיזוקים ואישורים מהסביבה. גם הרצון הזה הוא טבעי. אבל חשוב שאותם חיזוקים חיצוניים יהיו "בונוס", ולא הלב של ההערכה העצמית.

אז מה אפשר לעשות?

1. לפעמים

כתבת שלפעמים זה ככה ולפעמים זה אחרת. וזאת אבחנה חשובה מאוד. כי הרבה פעמים כשלאנשים קשה עם דבר מסוים, הם מרגישים ש"הכל מאפן". ואז הם משכנעים את עצמם: "הכל מאפן! אין תקווה". ואת לא נופלת להכללה הזאת, אלא שמה לב שיש עליות ומורדות. והגלים האלה מאוד טבעיים. אז גם כשההרגשה לא טובה, זה מאוד עוזר להזכיר לעצמך שהבאסה הזאת באה וגם עוברת מתישהו, ושיש בסופה הרגשה יותר טובה.

2. זוגיות עם עצמי - ועשייה

תחשבי שניה על זוגיות טובה. מה עושה זוג אוהבים? בדייטים, ואחרי החתונה, ובכלל? מדברים הרבה, נכון. מדברים על עצמם. מדברים על הרגשות שלהם. אוכלים ביחד. שותים ביחד. אחרי החתונה הם גם מתחבקים והכל. אחלה.

זהו?

ממש לא!

הם גם נוסעים לטייל ביחד, ועושים קניות ביחד, והולכים לסופר ביחד. לא את הכל הם עושים ביחד, אבל יש לא מעט דברים שכן. זה לא מסתכם רק בלומר כמה שהם אוהבים. הם עושים ביחד דברים שכיף להם לעשות ביחד. זה מאוד דומה גם בזוגיות שלי עם עצמי. אני לא רק אומר לעצמי כמה אני מושלם ומאוהב בעצמי. אני עושה דברים שאני אוהב! משחק ושר ומצייר ומטייל ומבשל... לפעמים גם עם חברים כמובן (ואז יש גם חיזוק חיצוני, כי כיף לעשות איתי דברים), אבל גם עם עצמי. כשאת מבלה זמן איכות עם עצמך, ממילא את מרגישה את האהבה העצמית. אז תנסי לקבוע עם עצמך יותר זמן איכות כזה, וגם עם חברות. להעביר את הדגש מ"מה אני שווה" ל"מה אני אוהבת לעשות".

3. לדבר

מגיע לך לקבל חיזוק חיובי. אבל לא רק דרך "מחמאות" של אחרים, אלא למשל ע"י שיחה עם מישהי שמחזירה אלייך את האור שבך. כמו מחזיר אור שיש על מכוניות. מתוך השיחה שלך איתה, את יכולה לגלות בעצמך את מה שיש בך, את מה שאת רוצה לתת לעצמך, וגם את התרומה שלך לחברה ולסביבה שלך. את יכולה לברר את כל זה בהתמדה ובסבלנות, ולחזר מאוד את התחושה שאת חשובה, ויקרה, ואהובה, גם ע"י עצמך - ובכלל.

מאוד מוזמנת להתחיל בתהליך הזה עם המשיבות שלנו במוקד חברים מקשיבים. אנחנו כאן בשבילך בכל ערב, ונשמח לפתוח איתך את המחברת וללמוד כמה אור יש בך. במוקד הווטסאפ - 052-468-3927 ובמוקד הטלפוני - כוכבית 8298. זה אנונימי, וחינם. מאוד שווה.

מה דעתך?

מחכות לשמוע ממך (:

בהצלחה!

כתבות נוספות