שאל את הרב

תפקידינו במשפחה - האם להתגרש ??!!

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 01/12/04 11:37 יח בכסלו התשסה

שאלה

בס"ד

אני בבעיה מאוד קשה עם אישתי, אנחנו כל הזמן רבים מכיוון שאישתי דוגלת במצב של שיוויון בבית ואני דוגל במצב של כל אחד ותפקידו.

אני אסביר לדוגמא אישתי חושבת שניקיון הבית והכנת האוכל היא תפקיד של שנינו במידה שווה ואני חושב שמראש זה הוא תפקידה אך אין לי בעיה לתת יד .

עוד דוגמא אתמול ניגשתי לאישתי ושאלתי אותה עם היא רוצה שאני אשתוף את הכלים אז היא היתרגזה ואמרה לי ש"אני בכלל לא אמור לשאול דבר כזה אם אני רואה כלים בכיור אז שאני ישר אשתוף",

שכחתי לציין שאני עוד כל יום עד השעה 18:30 ואישתי כרגע מחפשת עבודה.

בקיצור הרב כבר דיברנו מספר פעמים בכובד ראש על גירושין. הרב בדחיפות אני צריך את עזרתך כי אני נואש ואם הרב חושב שצריך אולי להתגרש אז גם את זה אני מוכן לקבל .

כרגע אנחנו ברוגז אז אשמח עם הרב יענה לי בהקדם . תודה מראש וסליחה על האריכות.

תשובה

שלום וברכה
מובן מאליו כי אין אני יכול לומר דבר מה משמעותי בלי לשמוע את שניכם, להכיר אתכם, ולנסות להיכנס לתוך עולמכם. מה שאומר כאן הוא למעשה חסר ערך אישי בשבילכם. ברם, מדובר בקווים שיעזרו לכם לבנות התקדמות משותפת.
א. חלוקת תפקידים בבית אינה חייבת לציית לקוד חיצוני. נכון הוא שבהרבה בתים יש מכנה משותף לתחומי האחריות של שני בני הזוג, אולם אין שום חובה לפעול לפי הקודים האלה.
ב. בעל לא חייב לעזור לאשתו. הוא חייב לעשות את הכל איתה ביחד, והאחריות המוטלת על הבית היא של שניהם. הם יחלקו את התפקידים ביניהם כפי שיהיה נוח להם, וזה חלק מבניין הבית המשותף.
ג. בכל מקרה, לא זו סיבה לדבר על גירושין. לעיתים אמנם הויכוח הזה מלמד על בעיה עמוקה יותר שיש לבדוק, אולם גירושין זה נשק יום הדין, וזו האפשרות האחרונה שבודקים. הרבה קודם לכן הולכים לגישור בין בני הזוג, לומדים לחיות ביחד, לומדים לפנות חלל בתוך עצמך כדי שהשני יוכל להיכנס לתוכו וכדו'. אנשים סבורים בטעות כי אין חובה ללמוד להתחתן. נכון הוא שאין לימודים מסודרים בתחום זה, אולם יש הרבה מה ללמוד בתחום.
ד. בין השורות של דבריך נראה כי אתה סובר שאתה העובד קשה ועל כן אתה פטור מעסקי הבית, ואילו היא ה"מתבטלת" כל היום צריכה ליטול משימה זו עליה. כאמור לעיל, איני יודע מה מתחולל ביניכם, אולם עליך לשים לב לשתי נקודות נוספות. ראשונה בהן היא העובדה שלהיות בבית מובטלת זה לא תענוג כל כך גדול, וזה יוצר קושי נפשי עצום, ואם חובות הבית כולם מוטלות על הנשאר בבית הרי שייתכן והדבר מפיל אותו יותר ויותר למשבר קשה ולחוסר רצון. דווקא אז צריך תמיכה עמוקה מאוד מהבעל. שניה בהן היא העובדה שאין אתה יודע מה כוללות עבודות הבית, ואם היית במקומה ייתכן והיית כורע תחת העומס. בין כך ובין כך אתם צריכים להיפתח האחד אל השני.
ה. הטוב ביותר הוא שתתחיל אתה. פנה מקום אצלך, והיכנס לעולמה, ותנסה לעורר בה את הצדדים הטובים כתוצאה מהמפגש אתך, ואצלך את הצדדים הטובים כתוצאה ממפגש עימה, וכך תבנו ביחד חיים משותפים מענגים, ולא תזדרזו לפרק בית כל כך חשוב ומשמעותי שבניתם.

כל טוב ובהצלחה

כתבות נוספות