שאל את הרב

תפילה וברכה על הנקה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 01/02/04 08:11 ט בשבט התשסד

שאלה

האם ישנן דינים ו/או ברכות מיוחדות לגבי הנקה? שמעתי שיש דין מסויים לגבי הנקה ראשונה(משהו על 2 הטיפות הראשונות)- האם זה נכון?

תשובה

בס"ד

לא שמעתי שיש ברכה מיוחדת על הנקה ולא איזה דין לגבי שתי הטיפות הראשונות. אבל בודאי שיש מקום אמיתי ונכון לאשה להודות לאלוקים על כך שיש לה את האפשרות להניק מעצמה את הילד שלה.

אני לא מכיר ברכה או נוסח הודאה על כך אבל כל אשה יכולה לחבר לעצמה משהו כמו:
[
מודה אני לפניך מלך חי וקיים שנתת לי ילד\ה בריאה ושלם\ה. ונתת לי את הזכות והיכולת לגדל אותו\ה ולחנכו\ה.

רבונו של עולם מודה אני לך על שיצרת בי אברים מופלאים כדי שאוכל ללדת. ושאוכל להכין בגופי את האוכל הטוב ביותר עבורו\ה. ושנתת בי את היכולת להניק אותו ולהאכיל אותו באהבה.

רבונו של עולם מודה אני על הכל בשמי בשם ילדי\תי ומבקשת ממך שתמשיך להעניק לנו מטובך. ותתן לי כוח וסבלנות לגדל את ילדי זה ואת ילדי האחרים ולחנכם באהבה ובשמחה יחד עם בעלי. אמן.]

זו תפילה וברכה שכתבתי מליבי והיא לא מחייבת איש. את יכולה להתאים אותה לעצמך ולהוסיף או להוריד מה שלא שייך.

*******

ומה שכתבתי שאין ברכה על חלב של אמא, זה מה שבדרך כלל, אבל אמהות שמניקות את ילדיהם עד גיל שנתיים ויותר צריכות לדעת כי הילדים שלהם צריכים לברך על ההנקה כמו שהם מברכים על כל דבר.
ועל מה נכון להודות יותר מחלב של אמא שהוא הבריא הטוב, והנעים ביותר מכל המאכלים.

כשתינוק מברך, הוא צריך לברך כשאמו מכוסה והברכה היא:
["ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם שהכל נהיה בדברו".]

וכמובן שהאמא עונה על כך: [אמן.]

**********

אני יודע שזה נשמע "חידוש מפתיע " לכמה אנשים. אבל אני מכיר כמה וכמה ילדים שבירכו לפני שינקו. חלק בגלל שהיו מאוד פיקחים וידעו לדבר כבר בגיל צעיר מאוד. וחלק בגלל שהאמא הניקה אותם עד גיל מתקדם והם ידעו כבר לברך.

בהצלחה

כתבות נוספות