שאל את הרב

תכנון משפחה

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 08/05/10 22:09 כד באייר התשע

שאלה

בס"ד

שלום לכבוד הרב,שבוע טוב ובשורות טובות!

ב"ה אני אישה נשואה ואם לשלושה ילדים. התחלתי ללמוד לתואר שני מנהל וניהול עסקי,אני מאוד מפחדת להכנס להריון בזמן הלימודים שלוקחים כשלוש שנים.אני רוצה לקחת גלולות ומפחדת להתייעץ עם הרב שלי .

אני רוצה לציין שאם אכנס להריון בזמן הלימודים דבר זה יעקב אותי בלימודי ואפילו ימנע ממני לסיים את התואר. מה דעתך על כך ? האם עלי לקחת גלולות לשלוש שנים ואז להמשיך להרחיב את הקן המשפחתי או מה שיהיה יהיה ?

אשמח לתשובה!

שבוע טוב ותודה על הקדשת הזמן !

תשובה

ב"ה


שלום.

זו שאלה כבדת משקל שצריכה להיות נדונה קודם כל בינך ובין אישך. ורק בשלב מאוחר יותר יש לשאול רב (מומחה בעל ניסיון שמבין בעניין זה ספציפית).
אתם יחד צריכים ללבן בינכם את הדברים ואת היחס שלכם למושג שנקרא משפחה . את שאלת הרב תשאירו לאחר כך .קודם תשוחחו בינכם לעומק בהבנה ובשמחה ולא מתוך כעס או טינה או מתח.

כדאי לך להזמין את אישך ל"דייט" באיזה מסעדה טובה וכדומה ולפתוח את הנושא ולדבר גם על דברים כואבים או לא נעימים שאת חוששת מהם. תתני גם לו מקום להביע את חששותיו ואת רצונותיו.

ובשיחה כנה שיוצאת מלב אל לב יש סייעתא דישמייא כפי שנאמר [ "אָז נִדְבְּרוּ יִרְאֵי ה' אִישׁ אֶל רֵעֵהוּ וַיַּקְשֵׁב ה' וַיִּשְׁמָע וַיִּכָּתֵב סֵפֶר זִכָּרוֹן לְפָנָיו.."]
וכשיש שיחה כנה ואמיתית בין אישה לבעלה והקב"ה נמצא שם אז יש סייעתא דישמייא לכוון אל האמת שמתאימה לכם ולהגיע למסקנות שאתם תהיו שלמים איתם.

השיחה הכנה בינכם היא זו שתניב בסופו של דבר את הפתרון.


שיהיה בהצלחה,

עוזיאל אליהו,

כתבות נוספות