שאל את הרב

תיקון

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 17/03/11 00:07 יא באדר ב'

שאלה

שלום כבוד הרב

אני פונה אליך לעזרה אני בחור בן 41 רווק כול בחורה שאני מכיר אחרי כמה חודשים אנחנו נפרדים אני כול כך רוצה להקים בית בישראל ולהביא ילדים לעולם עשיתי המון חטאים בחיי האזרחים אשת איש וגוייה אני הייתי רוצה לדעת מה לעשות כדאי לתקן את המצב אני לא מבין אומרים לי צריך תיקון תקרא פרקי תהילים אבל איפה לקרוא מה לעשות איזה פרק אין לי מושג בזה הייתי מבקש שאולי תסביר לי בפשטות כול דבר ודבר מה עליי לעשות תודה מראש

תשובה

בס"ד
שלום רב,

הדברים שלך נוגעים ללב. אפשר להרגיש עד כמה אתה מבקש ומשתדל לשנות את מצבך, עד כמה חשוב לך להקים משפחה.
אתה מבין שיש קשר בין קלקולים שעשית ובין הקשיים שלך כיום ואתה מבקש תיקון.
התיקון האמיתי אינו במעשים חיצוניים כמו תהילים או עליה לקברי צדיקים וכד´ התיקון האמיתי הוא תיקון פנימי, תיקון הלב.
כל הדברים האחרים באים כדי לכוון ולחזק את תיקון הלב.
לכן המקום הראשון שאתה צריך לבדוק אצלך הוא בלב שלך: האם אתה באמת מצטער על כל מה שעשית? האם אתה מתחרט בלב שלם? האם אתה חש בלב שלך דחיה לאותם מעשי חטא שרדפת אחריהם בצעירותך? זהו עקר התיקון - להתחרט ולהצטער, לדעת בבטחון שבשום אופן לא תחזור לחטאים ההם.
אבל תיקון הלב מחייב גם למלא את הלב במחשבות ורצונות טובים. מכאן נפתח הפתח לדברים נוספים - ולא צריך להפריז, צריך רק להיות יהודי טוב (אם הדברים רחוקים ממך - תעשה שינוי בהדרגה - כל חודש להוסיף משהו אחד קטן)
להשתדל להתפלל כל התפילות, עד כמה שאפשר מתוך ריכוז וכוונה.
לקיים מצוות.
ללמוד תורה כמה פעמים בשבוע בשעורי תורה שמתאימים לסגנון שלך.

השינוי שאני מתאר כאן הוא משמעותי וקשה ביותר. אם אתה רוצה שהשינוי יהיה יעיל יותר ויביא את התוצאה = למצוא בת זוג ולהקים משפחה; לשם כך כדאי לך להעזר במי שיכול לתמוך בך. לדעתי אתה צריך שתי הדרכות שיעמידו אותך במהירות בדרך הנכונה:

1. כדאי שתצטרף לקהילה כל שהיא. שיהיה לך בית כנסת קבוע או כולל ערב וכד´ מקום שאתה בא להתפלל וללמוד ויש לך שם רב שאתה יכול להתיעץ אתו ולשתף אותו במה שעובר עליך.

2. פסיכולוג - לאחר כל מה שעברת ומתוך מה שאתה מספר שקשר עם בחורות לא ממשיך, כדאי לך לפגוש פסיכולוג לכמה פגישות, כדי שיעזור לך להבין מדוע הקשר שלך עם בנות לא ממשיך. אפשר שהוא ידריך אותך לעשות מספר שינויים בסגנון ובגישה שלך - בדרך שתועיל למטרתה שלך - להקים משפחה.

כתבות נוספות