שאל את הרב

תיקון נגיעה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 30/03/13 22:05 יט בניסן התשעג

שאלה

שלום, לפני כמה זמן חברה שלי סיפרה לי שהיו לה 3 חברים, אחד לא היה רציני אבל השתיים האחרים כן ומאוד. הם... (מעשים לא צנועים) כמעט כל פעם שהם נפגשו דיברו כל יום שעות בטלפון, היא... (לא צנוע).

השני חשב שהיא בגדה בו וככה הם נפרדו והשלישי פשוט עזב אותה לטובת מישהי אחרת. במשך הזמן שבו זה קרה לא ידעתי כלום רק אחרי שהיא רבה עם חבר שלה היא סיפרה לי.

השאלה שלה היא איך אפשר לתקן את זה איך אפשר לחזור למצב ההתחלתי שבו הרגש בשיא עוצמתו- מה אפשר לעשות? ואם יש ספרים בהם אפשר לעיין היא גם מאוד תשמח

תשובה

בס"ד
שלום רב,

בראש הדברים עלי לפנות אליך - השואלת (בעבור החברה) ולומר לך שהמעורבות שלך בפרטים הלא צנועים שבסיפור של החברה שלך פוגעת בטהרת הנפש שלך. תשתדלי להתרחק מסיפורים כאלה ודאי מהאזנה לפרטים - זה פוגם בתמימות הרוחנית והרגשית שלך.

הסיפור הזה הוא עוד הוכחה לשתי אמיתות חשובות ביותר:
1. חברויות בגיל העשרה מאוד לא רצויות מפני שהן פוגמות בטהרת הנפש.
2. קל מאוד לבסס קשר על קרבה גופנית, ולכן חברות של בן ובת תגיע מהר מאוד לקשר כזה, אבל זה קשר דל ושטחי שיכול גם להסתיים בקלות.

מצד שני קשר שנבנה בגיל בשל לחתונה, על בסיס של שמירת נגיעה, יוצר קרבה רגשית רוחנית - זו משימה הרבה יותר קשה אבל תוצאותיה הרבה יותר חזקים ואמיתיים.

התאור שלך (קצצתי דברים לא צנועים) מצביע על בחורה קלת דעת ועל חברים קלי דעת שיש לה. הם מגיעים בקלות רבה להזנחת הצניעות ביניהם ובקלות רבה גם נפרדים...

התיקון צריך להיות יסודי ושורשי. צריך לחולל שינוי בכל הגישה לקשרים שיש לה עם בנים. היא צריכה לוותר על רצון שיהיה לה חבר בגיל 14.

זו התמודדות קשה מאוד, שני כוחות חזקים מאוד מתנגדים לשמירת הנגיעה:
1. ציבור חילוני שהוא הרוב במדינה, לא מקבל וגם לא מבין את שמירת הנגיעה. זה משפיע גם עלינו.
2. בגיל צעיר היצרים מאוד חזקים וקשה להשתלט עליהם.

מצד אחד, מי שחדלה לשמור נגיעה צריכה עבודה רבה מאוד כדי לחזק ולהעמיד את הערך הזה.
מצד שני דווקא הסיום העלוב של החברויות הללו יכול לעורר מוטיבציה לחזור ולשמור נגיעה ולדעת שקשר (בעתיד, בשנות העשרים) צריך להתבסס על קרבה רוחנית רגשית.

נדרשת כאן החזקות דתית רחבה:
להתפלל, ללמוד, לשמור צניעות, לברך... לא התמקדות רק בנקודה של קשר עם בנים, זה לא יחזיק מעמד בשעת מבחן.

הכוח להתחזק תלוי באישיות של האדם:
יש מי שמתחזק בלימוד עצמי - יש מי שמתחזק מצפיה בשעורים או נוכחות בשעורים ושיחות בפועל.
יש מי שמתחזק על ידי תפילה ואמירת תהילים.
יש מי שמתחזק על ידי ביקור במקומות קדושים.
ויש עוד דרכים רבות...

בהצלחה!

כתבות נוספות