שאל את הרב

תיכון מעורב

חדשות כיפה הרב שי פירון 13/02/02 06:27 א באדר התשסב

שאלה

בעזרתו יתברך

כבוד הרב,הברכה והשלום!

הנני תלמיד באחד התיכונים המעורבים בארץ ועלתה לי השאלה: מה עליי לעשות, מצד אחד היותי בביה"ס תורמת באופן נכבד לבנים ולבנות מבחינה דתית: שותי"ם, צניעות, הווי דתי ועצם הראייה של חיי אדם דתי שומר מצוות כהלכה ומצד שני יתכן ואילו למדתי בישיבה ידיעותיי בתורה היו רבות יותר, נכון שיש לימוד עצמי אבל בישיבה הכל סביב השעון וההתפתחות לא מאחרת לבוא?

האם תלמיד תיכון שומר מצוות יכול לנהל שיחות נפש עם בנות כיתתו למען תתחזק הבחורה ותשכיל לעשות את רצון ה' כמובן, עם הקפדה מלאה על כל גדרי הצניעות?

ובאופן כללי מה יש להעדיף עניין הנתינה וההשפעה שלך על חברה שבאמת זקוקים לך או ללכת ולהסתגר באוהלה של תורה ממש ולדאוג להתפתחותי האישית?

חודש טוב ומבורך, בשורות טובות

תשובה

ב"ה


שלומות!


אינני מסוגל לענות על שאלתך מבלי להכיר את הנתונים כמו באיזה כיתה אתה? כמה שנים נותרו לך להיות בביה"ס? האם אתה משתתף במרכת של שיעורים תורניים? האם יש לך חברותא וכו'?

ברמת העקרון, גיל התיכון הוא גיל בו צריך האדם לעשות כל שביכולתו כדי לבנות את עצמו ולא להשקיע בבניית אחרים. יש שלבים שבהם נתרמים ויש שלבים שבהם תורמים. לכן, אינני רואה מקום להשאר בביה"ס אלא אם כן ממדובר בזמן קצר ואתה זוכה לעזרה מגורמים תורניים חוץ בית ספריים.

אני בטוח שתגיע רחוק בשל העוצמות הגדולות שיש בך, בשל היכולות שלך לתפקד למרות הקשיים הגדולים.

סיכום - אם נותר לך זמן רב ללמוד בתיכון עדיף שתעבור ללמוד בישיבה ותשקיע את מירב המאמצים בשנים הללו ב בניית האישיות שלך. אם נותר לך זמן קצר, השאר, השקע בחבריך ובנה לעצמך מסגרות חלופיות ובעז"ה תראה ברכה גדולה.

כל טוב,

שי

כתבות נוספות