שאל את הרב

תורה מהשמים - דחוף מאוד מאוד!

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 24/07/02 22:17 טו באב התשסב

שאלה

בס"ד

שלום וברכה! אני לצערי לא בטוח במאה אחוז בתורה הקדושה שהיא אמיתית. אני מרגיש שאם אני אדע על רב גדול שהוא מאמין בודאות ג-מ-ו-ר-ה ללא שום ספק שהתורה -הן בע"פ והן בכתב- היא אמיתית אז זה יגרום לי להיות בטוח באמיתותה גם כן. האם הרב יוכל לתת לי דוגמא לרב גדול שהעיד על עצמו שהוא בטוח במאה אחוז??? ולא סתם על פי מה שאתה מעריך אלא שבטוח שהוא מאמין

ב-ו-ד-א-ו-ת! ברגע שאדע זאת- זה יגרום גם לי להאמין עד תום ולכן הדבר דחוף כ"כ.

תודה רבה רבה!

תשובה

בס"ד

אני לא יודע למי את מתכוונת. אבל אני יודע על אבי הרה"ג מרדכי אליהו שליט"א שהוא מאמין באופן מוחלט לא רק בתורה אלא גם בכל דברי חכמים שנאמרו בחכמה אלוקית.
גם סבא שלי שהיה בעל תשובה מרקע אקדמאי של פעם (קמברידג' - אנגליה), חזר בתשובה באופן מוחלט. ויתר על הון עתק של המשפחה שלו, שלא רצו בתשובה שלו. הוא השקיע את כל כוחותיו בתורה שבכתב ובעל פה ובמיוחד בכתבי הסוד והגיע למדרגות רוחניות עד כדי ראיית הדברים עין בעין.

האמת היא שאע"פ שאינני עונה להגדרות שכתבת בשאלתך אבל גם אני כל כך משוכנע באמיתות התורה, יותר מראית השמש הזורחת באמצע היום.

הדבר הזה הוא כל כך ברור כשקוראים את התורה בפשטות - באמת. במיוחד במיוחד כאשר קוראים את התורה מול ההסטוריה ורואים את הראייה העמוקה המקדימה של התורה - ראיה שהקדימה את תקופתה באלפי אלפי שנים גם באמות מוסר, גם באיזון החיים, גם בראית העתיד, גם בראית ההווה וגם בראית העבר. מול כל זה אי אפשר שלא לעמוד פשוט - נדהמים.

אתן לך עצה קטנה.
נסי לחשוב על המציאות שאופפת אותך!!
את או הוריך או הוריהם עלו מחו"ל לארץ ישראל אחרי אלפיים שנות גלות. זו בודאי מציאות מנוגדת לכל מנהג אנושי או לכל הגיון אנושי.

המציאות זה נצפתה, הובטחה, נכתבה, תוארה וצוירה לפרטי פרטים כמעט על ידי התורה ועל ידי כל הנביאים כולם.

זה מציאות שתוארה מהשלב הראשון שלה - תחילת הגלות ומניעיה. צורת הגלות ויחס אומות העולם. והדרך שבה היא תסתיים. והכל קרה וקורה ממש עכשיו. חלקו גם איתך באופן אישי. הכל נצפה גם הוריך שיעלו לארץ, וגם באיזה אופן . הכל. גם תהילך החילון שליוה את הציונות בראשיתה נצפה מראש על ידי חכמי ישראל בלי להתבלבל.

זה לבד מביא אותנו להשתוממות על הצד הנבואי שאנו רואים מול עינינו. שאין לו שום אח ורע במציאות שאנחנו מכירים.

כל זה הסבר שבנוי על השכל ועל הראיה. ואני מבין משאלתך שאת רוצה לקשור את השרשרת הרוחנית שלך עם מישהו גדול באמת. ויש הרבה כאלה ומניתי את הקרובים אלי ביותר.
הכרתי עוד רבנים גדולי עולם שכך חשבו. הכרתי את הרב קוק זצ"ל שכך חי - הוא לא רק חשב כך והאמין כך - הוא חי בצורה שכזו. הכרתי עוד אחרים וזה באמת נותן כוח אמיתי.

גם אני באופן אישי התמודדתי עם השאלות הללו בגיל תיכון ואחריו ובסוף אני מוצא את עצמי אומר באמת:
"טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף"
אני גם אומר בלב שלם את הפסוקים הנפלאים של דוד המלך:
תורת ה' תמימה משיבת נפש
עדות ה' נאמנה מחכימת פתי
מצות ה' ברה מאירת עינים
פקודי ה' ישרים משמחי לב
יראת ה' טהורה עומדת לעד
משפטי ה' אמת צדקו יחדיו

בהצלחה.


-------

כתבות נוספות