שאל את הרב

תורה ואבולוציה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 13/08/13 02:34 ז באלול התשעג

שאלה

בס"ד

שלום, אני אדם מאמין ויצא לי לקרוא הרבה וללמוד הרבה על תיאוריית האבולוציה שטוענת שלבני האדם ולקופים אב קדמון משותף.

תיאוריה זו סותרת את התורה כמובן, מדענים מפרסמים הרבה הוכחות לתיאוריה במציאת מאובנים, שלדים וממצאים ארכיאולוגיים אחרים.

בנוסף, לקופים יש 48 כרומוזומים ולבני אדם 46, מחקר בדק וגילה כי בעצם כרומוזום מספר 2 התאחה אצל בני האדם מ-2 כרומוזומים לאחד והדבר בעצם מעיד על הוכחה לאבולוציה

ישנו גם נושא ששמו "מיני טבעת", שטוען כי ממין 1 יכולים להתפתח 2 מינים באמצעות התרחקות גנטית במרוצת השנים.

אני מחפש תשובה שתפתור לי את הסתירה בין הדת היהודית לבין האבולוציה, בתור אדם מאמין הסתירה הזאת מאוד מפריעה לי.

תודה רבה :)

תשובה

בס"ד
שלום רב,

אינני רוצה להכנס לפולמוס נגד ה-'מדע', אבל אסור להיות תמים כלפי המדע: למדענים יש אג'נדה. יצאו לאחרונה ספרים רבים בהם מדענים משתמשים ברעיונות מדעיים כדי להתקיף את המאמינים. המדע אינו אוביקטיבי, יש כאלה שמעוניינים להשתמש במדע כדי להוקיע את האמונה.
עלינו לזכור זאת ולדעת שהמדע מבטא אג'נדה, אין לו מעמד אוביקטיבי חסר נגיעה.

יש כיום עדויות רבות על זיופים מדעיים שנעשו כדי לבסס עמדות מדעיות שסותרות את האמונה אני מצטט לך על ארוע אחד מתוך ויקיפדיה:

איש פילטדאון הוא שמו של אחד ממעשי הזיוף הידועים בתחום חקר המאובנים.

בשנת 1912 דווח כי נמצאה בפילטדאון, אנגליה, גולגולת של הומיניד שלא היה ידוע עד אז לחוקרים. הגולגולת הורכבה מתיבת מוח גדולה כשל אדם נבון מודרני ולסת דמוית זו של קוף.
באותה עת ניטש ויכוח בין החוקרים בשאלה האם ההליכה על זוג רגליים קדמה לגדילת המוח אצל האדם או להפך. גולגולת פילטדאון תמכה לכאורה בדעה כי מוצאו של האדם ביצור נבון, בעל תיבת מוח גדולה, אשר בכל יתר איבריו דמה לקוף, וייתכן שהיה גם שוכן עצים והולך על ארבעת גפיו, כלומר, המוח המפותח עתיק יותר מן היציבה הזקופה. השוני בין תיבת המוח המפותחת ללסת הפרימיטיבית יוחס לאבולוציה פסיפסית (קצבי התפתחות שונים של איברים שונים).
...נראה היה כי איש פילטדאון על תיבת מוחו המפותחת הוא אביו הקדמון של האדם הנבון. הגולגולת שנמצאה גם חיזקה את גישתם של החוקרים ווד ג'ונס ואוסבורן שסברו כי מוצא האדם הנבון הוא באירופה ובאסיה ולא באפריקה.

בשנת 1953 נחשף כי למעשה הייתה הגולגולת מעשה זיוף מתוחכם. הגולגולת הייתה מורכבת מתיבת מוח של אדם נבון מודרני ומלסת של אורנגאוטן שהושחזה, הותאמה לגולגולת, ואף נצבעה בשילוב החומרים הכימיים ביכרומט האשלגן ומלח ברזל, על מנת לכסות על גילה האמיתי, ועל היותה חלק נפרד מהגולגולת. מעולם לא הוברר מי ביצע את מלאכת הזיוף המדוקדקת.

http://he.wikipedia.org/wiki/איש_פילטדאון


גם נושא הכרומוזומים לא אומר כלום: דווקא לארנבת יש מספר כרומוזומים כמו לאדם... להלן ציטוט מתוך ויקיפדיה:

כפי שניתן לראות, ישנם זנים פרימיטיביים יותר מהאדם בעלי מספר כרומוזומים גדול יותר. כיוצא בכך, לארנבת השדה (Lepus europaeus) יש מספר זהה של כרומוזומים כמו לאדם, אך מה שמבדיל אותו מהאדם היא כמות הגנים הנמצאים בכל כרומוזום, לאדם יש אלפי גנים בכל כרומוזום.

http://he.wikipedia.org/wiki/כרומוזום

אחרי הכל ולמרות הכל, אם המדע משכנע אותך - יש אפשרות להסביר את כל הבריאה והאבולוציה בדרך שלא תסתור דבר מהתורה ומהיהדות.

עיין תשובה שרשמתי בענין (עיין גם בתגובות שם)
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=243624

כתבות נוספות