שאל את הרב

שמי

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 11/03/10 23:19 כה באדר התשע

שאלה

בס"ד

כבוד הרב שלום,

אני בחורה בת 21 ושמי מעיין. כשנולדתי.הורי החליטו לקרוא לי על שם סבתי וכך עשו(בתעודת זהות ובכל המסמכים).מזה זמן מה בעקבות תחינות בני המשפחה שונה שמי למעיין. במשך כל חיי לימדו אותי ששם זה משהו שבונה אותי ונותן לי את התכונות שלי... ממה שניתן להבין- מעיין זה בכלל בזכר.. האם זה שיש לי התנהגות שהיא מעט גברית נובע מזה? האם אוכל לדעת מהו הפירוש של השם מעיין בגרסה של הנשים ולא של הגברים? ובעיקר.. האם בכדי לשנות..עליי להחליף שם או שמא זה תלוי בי ולא בשם?

תודה רבה והמשך ערב טוב,

מעיין

תשובה

בס"ד
שלום רב,
תחילה עלי לתקן מספר דעות מוטעות שיש לך:
1. את כותבת ששמך השתנה ל-"מעיין", על פי היהדות גם כשמשנים שם לא מבטלים את השם הקודם אלא מוסיפים שם חדש - לכן את עדיין קשורה גם לשם מעיין.
2. האם כאשר קבעו לך את השם מעיין נתנו לכך ביטוי בבית הכנסת בברכת: "מי שברך"? מפני שעל פי היהדות שינוי שם נעשה בבית הכנסת ולא בתעודת זהות.
3. מעיין אינו שם של זכר אלא שם של נקבה. כמו שיש בנות ששמם תמר למרות שתמר הוא שם זכר (של עץ) כתוב "צדיק כתמר יפרח" ולמרות זאת בתנ"ך תמר הוא שם של בת.

אין מעיין גברים ומעיין נשים יש מעיין אחד (כמו שיש תמר אחד) והוא כולו נשי: "מעיין" הוא מקור מים שיוצאים מן האדמה. זהו שם נפלא שמבטא מקור חיים, מקור שמחה וברכה, צלילות ונקיון.

מכל מקום, את יכולה בכל עת לחזור לשמך הקודם - הוא מעולם לא עזב אותך.

כתבות נוספות