שאל את הרב

שמירה על הברית

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 09/07/13 15:03 ב באב התשעג

שאלה

שלום,

חוץ מפעם אחת בחיים לא הוצאתי זרע לבטלה.. בזמנים האחרונים אני ממש מתפתה.. ומחזיק את עצמי יש לי כמה שאלות על זה..

א)הזרעים שיש עכשיו בגוף הגבר הם לא הזרעים שישארו מתי שהבן אדם יזדווג עם אישתו.. כאילו הזרעים האלו לא יישארו 10 שנים עד שתהיה עם אשתך הם או יתחלפו או יצאו בקרי לילה.. אם כך בכל מקרה הם יהיו לבטלה.. לא יהיה איתם שימוש אז למה זה לבטלה?

ב)אם אומרים שזה היצר הרע אז למה זה דווקא בגיל 13 בערך מתחיל? בגלל שהמלחמה האמיתית מתחילה בגיל 13?

ג)הפעם הזאת שעשיתי אני מרגיש איתה ממש רע כאילו היא הרסה את הכל ולפני זה הרגשתי יותר טוב כי זה היה נוח לחשוב

"בחיים לא הוצאתי זרע לבטלה" הרגשת קצת מיוחד ושונה אבל אחרי שזה קרה לי הרגשתי די קשה אז השאלה השלישית שלי היא שאם יש על זה מחילה שלמה? או שגם אם תתפלל והכל עדיין זה לא בדיוק מחילה שלמה..?

תודה רבה

תשובה

שלום!

א) האיסור הוא לא רק הוצאת הזרע נטו, אלא כל ההתעסקות (אדרבה, מי שהיה בהתעסקות בתאוות ובפנטזיות מיניות ולא הוציא זרע - ודאי פוגם בברית, לעומת מי שהיה לו קרי לילה בלא שום מחשבות - שאין בכל שום פגם). הכוונה ב"הוצאת זרע לבטלה" היא שאת הכוחות המופנים לתאווה ולפנטזיה המינית יש לשמור לשימוש הבריא שלה, לנתינה, לאנרגיות חיוביות. כאשר במקום זה מתעסקים בהנאה פרטית קצרת טווח ולהתמודדות עם מצוקות רגשיות - זה נקרא "לבטלה".

ב) נכון.

ג) אין דבר העומד בפני התשובה, וה' רחמן וסולח. כדאי לקרוא את הספרים "משיבת נפש", ויותר בסגנון דורנו את הספר "אשיב ממצולות" שכתב הרב יהושע שפירא שליט"א על הנושא.

ההלקאה העצמית בוודאי לא תועיל, אדרבה, תופעה ידועה היא שבגלל תחושת האשמה והיאוש דווקא נופלים שוב.

מה שחשוב הוא למצוא פתרון. ללמוד איזה דברים גורמים לי להסתכן בכניסה לבוץ של התאווה (לדוגמא: ימי חופש בלי סדר יום, שהות במקום שיש בו אינטרנט לא מסונן, כעס, עייפות ועוד), ולעבוד על כך שאמלא את החיים בתוכן חיובי במקום לשקוע בתאווה.

אשריך שאתה במקום כזה, הכל עוד גמיש. אם תתחיל עכשיו לעבוד על בנייה נכונה של האישיות, תצליח במה שאנשים רבים היו מקנאים בך ורוצים להיות שם, להיות בחיים נקיים.

בהצלחה רבה!

אם תצטרך עוד עזרה וייעוץ שלוח לי תגובה ואשמח להמשיך לעזור במסר אישי.

כל טוב!

כתבות נוספות